המערכת הפוליטית נגד המשטרה: "המפכ"ל צריך ללכת"

במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים אל מול הפרעות בערים המעורבות בערי ישראל, שם מפנים אצבע מאשימה כלפי משטרת ישראל ואף קוראים למפכ"ל להתפטר מתפקידו

ארי קלמן | פוליטי 13.5.2021 | 14:11

המפכ"ל קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה

האירועים בערים המעורבות בראש סדר היום, ובמערכת הפוליטית עולים שלב ויוצאים במתקפת שיא כנגד המשטרה, תוך קריאה למפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי לפרוש מתפקידו.

חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף בשעה האחרונה את המשטרה, ואמר: "מפכ"ל המשטרה צריך ללכת הביתה, בגלל הכישלון החרוץ של המשטרה באנרכיה". לדבריו, "המשטרה לא מתפקדת וראינו זאת בחודש האחרון בירושלים, שם הותקפו יהודים בשער שכם ושכונת שמעון הצדיק. לצערי, המשטרה לא טיפלה באירועים ולא יעלה על הדעת שכשהיא פועלת, זה דווקא נגד יהודים."

"אין דין ואין דיין. לא ייתכן להמשיך במצב זה, בו המשטרה מחרימה נשק מיהודים ועוצרת אותם על כך שהגנו על עצמם. מה עוד צריך לקרות כדי שמדינת ישראל תתעשת ותתחיל להגן על האחים שלנו", תקף עוד המשטרה ברקע אירועי הלינץ' שחווים יהודים ברחבי הארץ.

גם חברת הכנסת איילת שקד תקפה את המשטרה הבוקר: "משטרת ישראל הניפה דגל לבן. ‏יש להכניס עוד היום כוחות צבא לערים המעורבות ולמרכז הנגב ולהחזיר את השליטה לידי הריבון", שהיא מוסיפה, "אם כדי לפנות יהודים מגוש קטיף אפשר היה להפעיל צבא, אין שום סיבה לא לפעול באותו אופן, כדי להגן עליהם".

בתוך כך, שר הביטחון גנץ חתם על צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים בכדי לתגבר את כוחות המשטרה, אלה יצטרפו לכוחות והגיוס שנערכו שלשום.
שהוסטו מאזור יו"ש, עוד החליט שר הביטחון, לסייע למשטרת ישראל ולמג"ב בכל מה שנדרש, לרבות בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי.

"לצד זאת", נמסר ממשרד הביטחון, "קבע שר הביטחון כי אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום