אייכלר: "האינתיפאדה החלה כשסטרו לחרדים ברכבת"

בוועדת חוץ וביטחון שהתכנסה היום אמר חבר הכנסת ישראל אייכלר "האינתיפאדה החדשה החלה כשסטרו לחרדים ברכבת" | במקביל דרש אייכלר מראש הממשלה ומשר הביטחון לאפשר מיזמי תמ"א 38 כדי למנוע מצב מסוכן שבו אלפי בתים ללא ממ"דים

אהרן מילר | פוליטי 13.5.2021 | 17:15

ישראל אייכלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיון על מבצע 'שומר החומות' בוועדת חוץ וביטחון היום (חמישי) אמר חבר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר כי "ישנה הסכמה שאין הרתעה משטרתית. אפילו המשטרה מודה בזה שאין לה מספיק כוח לטפל בכל מוקדי הפורעים הערביים. אבל כל מי שאומר להכניס צבא לערים, טועה. זה יהיה הניצחון המתוק ביותר של חמאס וג'יהאד שישראל חזרה אחורה שנים רבות לשלטון הצבאי".

אייכלר המשיך ואמר: "האינתיפאדה החדשה החלה בתחילת הרמדאן לפני חודש כשהתחילו לתת סטירות לחרדים ברכבת הקלה, ובשער שכם היכו אנשים שהלכו לכותל. הם עשו מזה שעשוע וצחוק והעלו לרשתות החברתיות. הזהרנו אז שזה מתחיל בצחוק ויהפוך לאינתיפאדה. אבל גם אני עצמי לא האמנתי שבתוך חודש נהיה באינתיפאדה כוללת בכל ערי ישראל. כל אש שלא מכבים אותה כשהיא קטנה, הופכת ללהבה גדולה".

ח"כ אייכלר הציג בפני חברי הוועדה את המחסור החמור בממ"דים: "ילד קטן נרצח בשדרות בממ"ד. עוד לא יודעים מה היה שם בדיוק, אבל אנחנו כן יודעים שיש אלפי בתים בישראל שאין להם בכלל ממ"ד. היום כל הארץ חזית, כל הארץ רצועה אחת. יש חוק תמ"א 38 שבא לתת תשובה לבניית ממ"דים ולרעידות אדמה. כך גם "התחדשות עירונית". מי מעכב את הפרויקטים של תמ"א 38? ראשי הערים בולמים את את ביצוע החוק בשיטות בירוקרטיות. הוועדה וראשי פיקוד העורף צריכים לדרוש מכל ראשי הערים לזרז אישורים לתמ"א 38 ולא לעכב שום פרויקט שיביא לבניית ממ"דים. בפרט בבתים הישנים שגרים בהם אנשים עניים ומבוגרים שלא יכולים למקלטים ומרחב מוגן. יש אלפי בתים חשופים בצפון ובדרום, וגם המרכז כבר הפך לחזית ולא לעורף".

יצוין, כי אתמול שיגר ח"כ אייכלר מכתב לראש הממשלה ושרי הביטחון בו הוא דורש להורות לראשי הרשויות לאפשר מיזמי תמ"א 38 ולהציל חיים על ידי בניית מ"מדים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום