התגובות הפוליטיות: "בנט סוכל; אפשר לעצור"

לאחר הודעתו הדרמטית של יו"ר 'ימינה', כי הוא נסוג מרעיון ממשלת השינוי, חברי כנסת בשמאל מאוכזבים ויוצאים להתקפה: "שינוי לא עושים כשנוח, אלא כשמאמינים שהדרך שלך נכונה" | מנגד, בימין חוגגים: "זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה"

יאיר כלפה | פוליטי 13.5.2021 | 22:59

נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הפרעות בכמה מוקדים ברחבי הארץ וההסלמה במבצע מול עזה, תפנית דרמטית הערב (חמישי) במערכת הפוליטית, לאור הודעתו של יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, על נסיגתו מהמשא ומתן להקמת ממשלת השינוי.

"מבין את המצוקה של בנט, אבל הוא טועה", אמר יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד בהצהרתו הערב והמשיך, "שינוי לא עושים כשנוח, אלא כשמאמינים שהדרך שלך נכונה. לא אוותר, אהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות מיותרות ומסוכנות וננצח בהן".

מנגד, יו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר חגג וכתב: "מברך את נפתלי בנט על הורדת האופציה של ממשלת שמאל מסוכנת מהשולחן. הוא גילה אחריות ומנהיגות. זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתשמור על אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. אני קורא לך גדעון סער - בוא להקים ממשלת ימין. עוד היום".

"המבצע בעזה השיג את מטרתו. בנט סוכל. אפשר לעצור", צייץ חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ', וחבר הנכנסת עמר בר לב מ'העבודה' המשיך, "אז מי מוביל את 'ימינה', בנט, שקד או שיקלי? מה שבטוח - זה לא בנט!".

גורמים ב'תקווה חדשה' מסרו לתקשורת: "אין שינוי בעמדתנו. זה לא שחושבים שיש סיכוי לממשלת שינוי, כי בנט הוריד אותה מהפרק, אבל לא מתכננים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ומתנגדים לבחירות ישירות".

"ההורדה מסדר היום של ממשלת שמאל בתמיכת תומכי טרור היא התקדמות חשובה", צייץ יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' והמשיך, "אבל אסור עכשיו להחליף מכבסת מילים אחת במכבסת מילים אחרת. מה שנדרש זה הקמת ממשלת ימין על מלא של כל מפלגות המחנה הלאומי".

אורית פרקש, שרת התיירות מטעם 'כחול לבן' מסרה הערב: "‏לא נעסוק בפוליטיקה בזמן שעפים טילים על אזרחי ישראל והרחובות בוערים מהסתה. מחזקים את כוחות הביטחון בימים אלו. היינו, נשארנו ונישאר מחויבים לגוש השינוי".

חברת הכנסת אמילי מואטי מ'העבודה' כתבה: "לסיכום חברים, תזכרו שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה ושהתקווה חייבת לנצח את הפחד. אין דרך אחרת, זה מגיע לנו וזה יקרה. שיהיה לילה שקט ובטוח לכולנו, אמילי".

"אני מברך את יו"ר הסיעה נפתלי בנט על החלטה אמיצה ומקווה מאד לראות במהרה ממשלה לאומית שתתן תשובה ניצחת לאלימות הערבית המשתוללת", צייץ עמיחי שיקלי מ'ימינה', שהיה הראשון במפלגה להודיע כי יתנגד לממשלת השינוי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום