לפיד לא מתייאש; ינסה להקים ממשלה - "בנט טעה"

"אני מבין את המצוקה אבל הוא טועה". כך אומר הערב יאיר לפיד בתגובה לנסיגתו של בנט מרעיון ממשלת השינוי. לדבריו, "שינוי לא עושים כשנוח, שינוי עושים כשאתה מאמין שזה הדבר הנכון והדרך שלך היא הנכונה" | למרות הסיכויים הקלושים, הוא הצהיר: "אין לי שום כוונה לוותר. אמשיך להפוך כל אבן ונמשיך להיאבק כדי להקים ממשלה. יש עוד 20 יום למנדט. אם לא נצליח, נלך לבחירות וננצח"

ארי קלמן | פוליטי 13.5.2021 | 22:44

יאיר לפיד צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

הדרמה הפוליטית: יאיר לפיד מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, לאחר הודעתו של נפתלי בנט כי הוא קובר סופית את האפשרות להקים ממשלת שינוי, ואמר כי הוא לא צפוי להחזיר את המנדט לנשיא, וטוען כי לדבריו בנט טועה שוויתר על ההזדמנות להקים ממשלת שינוי.

בראשית דבריו התייחס יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד למהומות ברחבי הארץ בין ערבים ליהודים ואמר, "מה שקורה בימים האחרונים ברחובות ישראל לעומת זאת - הוא איום קיומי. זה איום קיומי אם טעיתם בפניה, נכנסתם לרחוב הלא נכון בזמן הלא נכון, ועכשיו אתם שוכבים על הרצפה ועשרות אנשים מכים אתכם ופוצעים אתכם ואתם יודעים שהם לא יעצרו. הם יכו אתכם עד שתמותו ואף אחד לא יבוא לעזור. אם לא נעצור את זה, המדינה בסכנה", אמר.

עוד הוסיף לפיד, "במדינת היהודים אסור שישרפו בתי כנסת. לא יהיה פה ליל הבדולח. במדינת ישראל אסור שיכו נהג מונית רק כי הוא ערבי. שכנים לא יכולים להמשיך לפחד אחד מהשני. אסור שיימשכו לילות שלמים של הפקרות ופרעות ומעשי לינץ'. החוק הראשון, העליון, הקודם לכל החוקים האחרים – הוא שרק למדינה מותר להפעיל כוח. בלי זה, אין בטחון אישי. ביום שבו אזרחים לוקחים את החוק לידיהם, אין מדינה. אנחנו על פי התהום", התריע, "ידענו שזה יגיע. ראינו את ההתפרקות הזו מגיעה. ראינו אותה לפני מירון, לפני בת ים, לפני טבריה ולוד ועכו. היא היתה כתובה על הקיר. אי אפשר לעשות הכל, במשך שנים, כדי להחליש את המשטרה, ואז להיות מופתעים כשהמשטרה לא באה בלילה כשקוראים לה. אי אפשר לעשות הכל כדי לרסק את בתי המשפט, ואז להיות מופתעים כשאנשים מזלזלים בחוקים. מי שעשה הכל כדי לדחוף לכנסת תומכי טרור שמתמחים בהפצת שנאה, שלא יעמיד פנים שהוא מזועזע כשהשנאה מתפרצת ושורפת אותנו מבפנים".

בהתייחס להודעה הדרמטית של נפתלי בנט הערב, אמר לפיד, "יכולתי להמשיך עם כתב האישום הזה, אבל אני עוצר כאן. זה לא הזמן. יש לנו משהו דחוף בהרבה לעשות עכשיו. יש לנו משימה. יש לנו משימה משותפת, לכולנו, הרבה יותר דחופה: להחזיר את המדינה הזו למסלול. להושיט יד אחד לשני. לכנס את האנשים הטובים והמתונים ושומרי החוק, ולהזכיר להם שזו המדינה שלהם".

"אנחנו צריכים להגיע למצב שבעוד שבוע או שבועיים – מיד כשיסתיים המבצע בעזה - ישראל תהיה אחרת״, אמר לפיד ועדיין לא התייאש, שאמר אי צריך שתהיה לה ממשלה אחרת, שתחזיר לחיינו את הטוב המשותף, את ההגינות, את האמון אחד בשני, את האמון במנהיגים ובערכים, אבל מעל לכל ולפני הכל – את שמירת החוק ואת הכבוד לחוק".

"שמעתי הערב את הודעתו של נפתלי בנט על כך שהוא אינו רואה התכנות לממשלת השינוי בנסיבות הנוכחיות. אני מבין את המצוקה״, קבע, ״אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח. מי שיחכה לרגע הנכון, יגלה שהוא לעולם לא יגיע. שינוי עושים כשאתה מאמין שזה הדבר הנכון. כשאתה מאמין שהדרך שלך היא הנכונה. אין לי שום כוונות לוותר".

לפיד הבהיר: "אני אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בשבועות הקרובים. יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה וננצח בהן. ננצח בשמם של אלה שמסרבים לקבל את האלימות והשנאה. בשם כל הישראלים הטובים שמסרבים לקבל שלטון שקורע אותנו מבפנים כשיטת עבודה".

לדבריו, "דווקא עכשיו, דווקא מול הכאוס והאימה, אנחנו צריכים להקים ממשלה. המצב לא ישתנה אם לא נשנה אותו. המציאות לא תשתפר מעצמה. תפקידם של מנהיגים הוא ליצור מציאות טובה יותר. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להקים ממשלה חדשה בישראל, מה שיותר מהר, עם כל מי שמאמין בחוק וסדר וחיים משותפים. ממשלה שבמקום להחליש אותנו תחזק אותנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום