הנשיא ביידן מגן על ישראל: "לא הייתה תגובת יתר משמעותית"

הנשיא ג'ו ביידן התייחס שוב לחילופי האש בין ישראל לפלסטינים בעזה ואמר ביום חמישי כי הוא לא ראה "הסלמה משמעותית" מצד ישראל. בנוסף גינה ביידן את ירי הטילים מעזה לישראל

יענקי פרבר | מדיני 14.5.2021 | 10:58

ביידן צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90 / צילום מסך

הנשיא ביידן הגן אתמול על ישראל כשדיבר עם התקשורת בבית הלבן כשנשאל על עזה, הנשיא התייחס לטילים שנורים מעזה לעבר אזורים אזרחיים בישראל, הנשיא גם התייחס לתקיפות אוויריות ישראליות כלפי ראשי חמאס שגבו גם את חייהם של אזרחים בעזה כולל ילדים.

"אחד הדברים שראיתי עד כה הוא שלא הייתה תגובת יתר משמעותית" אמר ביידן. זמן קצר לאחר מכן הודיע ​​דובר צה''ל כי כוחות אוויר וקרקע תוקפים מקומות חשובים לחמאס.

לאחר שהחלה התקיפה, כלי תקשורת בעולם דיווחו כי יש כניסה קרקעית, אך עד מהרה התברר כי כוחות יבשה היו מעורבים במטחי ארטילריה לעבר עזה, ולא התבצעה בפועל כניסה קרקעית.

בבית הלבן נשאל ביידן האם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עמו שוחח אתמול עושה מספיק בכדי למנוע את הסלמת האלימות. ביידן התייחס לשיחתו עם נתניהו ביום רביעי. "יש לי את אנשי המודיעין שלי, את משרד הביטחון, כמו גם את משרד החוץ, הייתי בקשר עם כולם, לא רק בישראל אלא בכל האזור"

"ואחד הדברים שראיתי עד כה הוא שלא הייתה תגובת יתר משמעותית" אמר. "השאלה היא איך נגיע לנקודה - הם הם יגיעו לנקודה - שנראה ירידה משמעותית בהתקפות, במיוחד התקפות של הרקטות (מעזה לישראל) שמופעלות ללא הבחנה למרכזי האוכלוסייה".

ביידן הוסיף, "לא דיברנו רק עם הישראלים, השיחות כללו את המצרים ואת הסעודים ואחרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום