אלו הן הדרישות של סמוטריץ' מנתניהו ומגנץ

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר יחד עם חברי מפלגתו מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, ובו דרש מהם כמה יעדים חיוניים במבצע | "רצועת עזה חייבת להיות מפורזת מנשק התקפי" | בנוסף דרש: "לא להסכים לשום הפסקת אש עד לכתישה מוחלטת"

יאיר כלפה | פוליטי 14.5.2021 | 15:13

גנץ/סמוטריץ'/נתניהו צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שהוחלט על המבצע נגד חמאס, היום (שישי) יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' שלח יחד עם חברי מפלגתו, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, ובו הציב מספר דרישות לפני הפסקת אש מול חמאס.

"רצועת עזה חייבת להיות מפורזת מנשק התקפי", כתב והמשיך, "זו צריכה להיות מטרה מוצהרת של מדינת ישראל, סביבה צריך ואף ניתן לגבש הסכמה בינלאומית, לאחר שהעולם כולו נוכח למה משמש נשק זה".

"אנו דורשים לכוון את המתקפה על עזה להשגת יעד הפירוז, ולא להסכים לשום הפסקת אש עד לכתישה מוחלטת של היכולות הצבאיות ההתקפיות ויכולות החימוש של כלל גורמי הטרור ברצועה, וסיכום בינלאומי על המשך הפירוז ואיסור חימוש - סיכום אותו תממש מדינת ישראל גם בהמשך", דרש.

לאחר מכן התייחס לחיילים והאזרחים שעדיין נמצאים בעזה: "בנוסף, למדינת ישראל חוב מוסרי וערכי מהמעלה הראשונה להשלים את משימתו של צה'ל שלא הושגה במלואה עם סיום מבצע צוק איתן".

"אנו דורשים לא להפסיק את המתקפה על עזה עד להשבת הבנים: הדר גולדין ואורון שאול, והאזרחים השבויים בידי החמאס", כתבו חברי הסיעה.

סמוטריץ׳ וחבריו כותבים עוד: "נוכח הפרת החוק הבינלאומי בחטיפת החיילים ובהחזקתם, גם יעד זה יכול וחייב לקבל הסכמה בינלאומית רחבה. בכל מקרה זוהי חובה מוסרית בסיסית של מדינת ישראל כולה, ובמיוחד חובה שלכם - כמי ששלחו את הדר ואורון לקרב".

"אנו מחזקים את ידיכם ואת ידי כל כוחות הבטחון הפועלים כנגד האויב בעזה. במיוחד בהיבט של כתישת והשמדת הנשק ההתקפי שבידי האויב, ויכולות החימוש שלו", סיכם.

על המכתב חתמו חברי 'הציונות הדתית': ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ אופיר סופר, ח"כ מיכל ולדיגר, ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ אורית סטרוק ועו"ד רחל צינקין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום