הנגיד שהקים את הקהילה החרדית בברזיל הלך לעולמו

מסאן פאולו - ברזיל מגיעה הידיעה על פטירתו של הרבני הנגיד מגדולי תומכי עולם התורה והחסידות, הרה"ח רבי מאיר זאיאנץ זצ"ל. מראשי ומייסדי הקהילה החרדית בסאן פאולו ומקורבו ויד ימינו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 14.5.2021 | 15:52

הרה"ח רבי מאיר זאיאנץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מברזיל מגיעה הידיעה המצערת על הסתלקותו של הנגיד הרב החסיד רבי מאיר זאיאנץ זצ"ל מחשובי חסידי חב"ד וממקורביו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל מי שהיה ממייסדי ובוני הקהילה החרדית בסאן פאולו ברזיל והוא בן 89 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד לאביו הרב שמחה יצחק זצ"ל שנשלח על ידי הרבי הריי"צ זצ"ל בשנים שלפני המלחמה לברזיל להיות שוחט ולייסד את מערכות הכשרות, צרכי הדת ותלמודי התורה בברזיל כאשר בנו המנוח רבי מאיר היה בן 4 בלבד.

בבחרותו למד בישיבת 'תומכי תמימים' בניו יורק עוד בתקופת הרבי הריי"צ וזכה לקרבה מיוחדת אצלו ואצל חתנו הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

עם הרבי מחב"ד זצ"ל

לאחר לימודיו בישיבה נלקח כחתן אצל הרב החסיד רבי שלמה ברעואר ז"ל שהיה יד ימינו של הרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל ולאחר החתונה חזרה לגור לצד אביו בברזיל .

היה מראשי התורמים להדפסת ה'ליקוטי שיחות'. וקיבל על כך קירובים גדולים מהרבי. עד שההקדשה היחידה שהייתה בחוברות ה'ליקוטי שיחות' הייתה שלו. 

היה ידוע כתומך תורה של מוסדות רבים בארץ ובראשם את הישיבה בירושלים 'לפלגות ראובן' על שמו של הגאון רבי זליג ראובן בענגיז זצ"ל וממקימי הפנימייה המפורסמת 'בית ברזיל' בישיבת פוניבז' בבני ברק, לצד זאת ששימש כנשיא בית יעקב בסאן פאולו ברזיל במשך יובל שנים.

הרב זאיאנץ תרם את בית הכנסת 770 בשכונת רמת שלמה בירושלים וכן את בית הכנסת סאדיגורה באשדוד.

היה קשור לרבים מגדולי ישראל ומוסדות רבים שהיו מגיעים לברזיל והיו מגיעים לביתו שם קיבלם בחביבות ובמאור פנים.

בשנת תשע"ח סיים לכתוב את ספרו אוטוביוגרפיה בשם ח'יים של ברכה'. בין הדברים נסקרו בהרחבה שנותיו הראשונות בברזיל, היחידיות אצל הרבי הריי"צ והקרבה אצל הרבי זצ"ל, ופרק מיוחד העוסק בחלקו בתמיכה בהדפסת ה'לקוטי שיחות', והיחס המיוחד שזכה מהרבי בעקבות כך.

בשמחת נישואי אחד מצאצאיו

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו מרת זיסל שתחי', בניו הנגידים הדגולים הרב ישראל והרב יוסף משה מראשי הקהילה החרדית בברזיל וממחזיקי עולם התורה, חתניו: הרבני המפורסם הרה"ח רבי אלימלך שרגא שפירא, הרב אוזדבה רבה של בעל אובר בניו יורק. 

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן, וארונו צפוי להגיע לקבורה בארץ הקודש.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום