דקות אחרי חצות: מטח כבד לדרום ולמרכז הארץ; לא דווח על נפגעים

דקות ספורות לאחר חצות, מועד חידוש הירי שהציב חמאס, שיגרו ארגוני הטרור עשרות רקטות לעבר גוש דן, השומרון וערי הדרום | לפי שעה לא ידוע על נפגעים כתוצאה מנפילות | מספר בני אדם נפצעו בדרכם למרחב המוגן | כתוצאה מפגיעת רקטה בר"ג במהלך השבת, נהרג גבר כבן 55.

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 16.5.2021 | 00:33

שיגור רקטות מעזה צילום: אבי רוקה, פלאש 90

במהלך השבת נמשכו מטחי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה, ערי הדרום, השפלה וגוש דן. במקביל, חיל האוויר המשיך לתקוף באופן מאסיבי עשרות מטרות ברחבי הרצועה. בין היתר הותקפו היום (שבת), ביתו של חליל אלחיה, סגן יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, ביתם של תיסר מבאשר, מג"ד קרארה (מרחב חאן-יונס) בארגון ואת ביתו של עאזי טמאעה, מפקד חטיבת מחנות המרכז בארגון הטרור חמאס בדיר אל בלח. הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של הארגון.

מוקדם יותר הותקף מבנה רב-קומות, הכולל נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. בבניין היו קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר ארגון הטרור חמאס הסתתר מאחוריהם והשתמש בהם כמגנים אנושיים. טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.

בשעות הצהריים, חודש הירי לעבר גוש דן ואזעקות נשמעו בשורה של ערים ברחבי הארץ. כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה בבית מגורים ברמת גן, נהרג גבר 55. פראמדיק מד"א, ליאור מרמלשטיין, שהגיע לזירת הנפילה סיפר: "מיד עם קבלת הקריאות על הנפילה בעיר הגענו לזירה וראינו את ההרס הרב ופגיעות בבניינים ברחוב. עברנו מדלת לדלת בכוחות גדולים של מד"א וביצענו סריקות בדירות".

פרמדיק מד"א, רונן כהן, שקבע את מותו של הפצוע הוסיף: "במהלך הסריקות איתרנו באחת הדירות הסמוכות למיקום הנפילה את הפצוע, גבר בן 56 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעות מההדף ומהרסיסים. ביצענו בדיקות רפואית על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל לאחר פעולות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו". יצוין כי במהלך השבת נפלו רסיסי טילים גדולים בפתח ישיבת גרודנא באשדוד וכן בסמוך לבית הכנסת 'מעגלי צדק'. אין נפגעים.

בתוך כך, צה"ל הצליח לסכל מספר ניסיונות פגיעה באזרחים ובחיילים על ידי אמצעים חדשים בהם משתמשים ארגוני הטרור. בשעות אחר הצהריים סוכל ניסיון של ארגון הטרור חמאס לשגר רחפן מטיל נפץ לשטח ישראל בעיר עזה. כתוצאה מהפלת הרחפן, הוא נפל על חוליית השיגור ושני הפעילים נהרגו. כמו כן סיכל צה"ל ירי רקטות לאחר שהמגשרים חוסלו.

עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה

00:27 > דובר הזרוע הצבאית של חמאס: אחרי שהוסר העוצר על תל אביב, גדודי עז אדין אל-קסאם ירו מטח גדול של עשרות רקטות לתל אביב עם מטח לאשדוד בתגובה על תקיפות המגדלים האזרחים והבתים.

00:25 > דובר מד"א, זכי הלר : בהמשך לירי רקטות לעבר מדינת ישראל בדקות האחרונות. בשלב זה, במוקד 101 של מגן דוד אדום עדיין לא התקבלו קריאות על נפגעים כתוצאה מהירי, למעט כ- 10 מקרים של אנשים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

00:21 > אזעקות נוספות כעת בכל ערי גוש דן, השפלה והדרום.

יירוטים באזור הסיטי באשדוד צילום: דודי הראל

 

00:17 > חמאס טוען: ירינו עשרות רקטות לעבר גוש דן.

00:15 > האזעקות נמשכות כעת בערים; בני ברק. גבעת שמואל. גת רימון. פתח תקווה. קריית אונו. גני תקווה.

00:10 > לאחר האיום: אזעקות נשמעות בדקות אלו בדרום, בגוש דן ובשפלה.

23:48 > לפני זמן קצר, רכב פלסטיני ניסה לדרוס לוחמים במחסום צבאי סמוך לצומת דהרייה שבמרחב חטמ"ר "יהודה". כוח צה"ל ששהה בנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי.

23:05> נתניהו: "מנחיתים מכת מחץ על ארגוני הטרור, המבצע יימשך ככל שיידרש".

23:00> ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "אין מבצע צודק ומוסרי יותר מהמבצע שאנחנו מנהלים ברצועה. אין אף מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מול איום המוות של הטילים".

22:55> נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 23:00

22:40> דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן שיגר מכתב ליושב ראש אגודת העיתונאים הזרים בישראל - ובו עיקרי התחקיר שעסק בדיווח על כניסה קרקעית לרצועה ביום חמישי: "‏טעותו של הקצין נעשתה בתום לב וכתוצאה מאי הבנה של תמונת המצב המבצעית"

22:15> צה"ל תקף מוקדם יותר שני בורות שיגור מיד לאחר שביצעו ירי לשטח ישראל

22:05> צה"ל תקף מחסן אמל"ח בתוך בסיס צבאי במסגרת סיכול יכולות מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס ומנע ירי לעבר מדינת ישראל.

21:55> חברת החשמל: קווי המתח לרצועת נפגעו - ולא ניתן לתקנם

21:48> דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "בהנחיית מחמד דף יוסר העוצר על תל אביב וסביבותיה למשך שעתיים. בחצות - נפציץ את תל אביב"

21:40> שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין במסר לרמטכ"ל: "אסור לעשות הפסקת אש מבלי להביא את החיילים הדר ואורון. המבצע הזה הוא הזדמנות להשיב את החיילים".

21:30>דובר צה"ל: "אנחנו רק באמצע, אנחנו עוד ממשיכים ויש לפנינו עוד לילה מאוד מאוד אינטנסיבי"

21:20> מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של חאלד מנעמרה, מג"ד אלפרקעין בארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון

20:55> משרד הבריאות בעזה: 145 הרוגים עד כה, מתוכם 41 ילדים ו-23 נשים. בנוסף, ישנם מעל 1,000 פצועים.

20:47 > מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

20:38 > הקבינט המדיני יתכנס מחר פעם נוספת בשעה 11:00.

20:31> נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 7:00 הבוקר, זוהו כ-278 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

תקיפת ביתו של ראש מטה המבצעים המיוחדים של חמאס - צילום דו''צ

 

שר הביטחון בני גנץ פנה היום לציבור בישראל ואמר: "לפני חמישה ימים ירה ארגון הטרור חמאס על בירת ישראל - את התוצאות בכיריו ולצערי גם תושבי עזה, מרגישים היטב. תשתיות שראשי חמאס ראו כמוגנות, קרסו בין לילה. מנהרות מושמדות, משגרים נופלים ומקומות השהייה של בכירי חמאס הפכו למטרות תקיפה. אני מבקש להדגיש- צה"ל נלחם בכל העוצמה, ומשתמש בתחבולות ואמצעים שמפתיעים את ארגוני הטרור".

"למדינת ישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה ואף מדינה בעולם לא הייתה מקבלת ירי של טילים לעבר אזרחיה", הוסיף. "שוחחתי מוקדם יותר עם ידידי, מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, שהביע אף הוא תמיכה בזכותנו להגן על עצמנו, ואני מודה לכל מנהיגי המדינות שהביעו תמיכה בישראל. אני מצר על כך שישנן מדינות וארגונים, שאינם מבינים את המציאות כפי שהיא ובמקום ללחוץ על חמאס שיפסיק את הירי, מתעלמות מפשעי המלחמה שלו ולוחצות דווקא על ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום