חסדי ה': צה"ל סיכל ניסיון פיגוע בגבול הלבנוני

מסתערבים מכוח צה"ל הצליחו למנוע פיגוע שכוון נגד כוחות ישראל בגבול הלבנוני. המחבלים נורו והצליחו להימלט | בצה"ל מרוצים מסיכול הפיגוע, אך מאשימים את לבנון, "היא תשא בהשלכות של כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל" | צפו בתיעוד

ארי קלמן | חרבות ברזל 15.5.2021 | 20:36

סיכול פיגוע בגבול לבנון צילום: דו"צ

מתיחות ביטחונית גם בגבול הצפוני: אמש, ליל שבת, סיכלו לוחמי צה״ל ניסיון פיגוע בגבול ישראל לבנון, ומנעו מכמה מחבלים שניסו לפרוץ את הגדר ולהניח מטענים במטרה לפגוע בכוח צה״ל במקום.

 

מפרטי האירוע עולה כי לוחמי צה״ל שהיו פרוסים במארבים במספר מוקדים במרחב מטולה זיהו את החשודים לאחר חצייתם מתגנבים לעבר הגדר וחותכים אותה. ״הלוחמים הגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם של החשודים לאחריו החשודים נמלטו לשטח לבנון״, מסרו מצה״ל.

מתחקיר ראשוני של האירוע וסריקות במרחב, עלה כי החשודים פעלו בצורה מאורגנת, השאירו במרחב הגדר פריטים החשודים כמטענים והתנהלו באופן המעיד כי הייתה בכוונתם לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע במרחב היישוב מטולה.

סיכול הפיגוע התרחש על רקע הפרות סדר אלימות שהתקיימו במרחב הגדר אתמול במהלך שעות הצהריים, שדובר צהל נמסר כי ״צה״ל רואה בחומרה רבה את נסיון הפיגוע. כוחות צה"ל ערוכים במרחב ומוכנים לפעול בנחישות בתגובה לכל נסיון לפגוע בריבונות מדינת ישראל״.

״מדינת לבנון הינה האחראית הבלעדית לנעשה בשטחה וממנה, והיא תשא בהשלכות של כל נסיון לפגוע באזרחי ישראל״, מסרו עוד.

מדובר צה"ל נמסר גן כן, כי אתמול (ליל שבת) זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל, מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח סוריה. כתוצאה מהשיגורים, הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום