שבעת בכירי חמאס שנמצאים על הכוונת של צה"ל

במקביל לתקיפות העוצמתיות נגד תשתיות הטרור ברצועה, בצה"ל ובמערכת הביטחון מנהלים מרדף עיקש אחר מספר בכירים מאוד בארגון חמאס שחיסול שלהם יכול לשנות את תמונת המצב מעבר לגבול הדרומי | מדף ועד הדובר: אלו בכירי הטרור שעל הכוונת

יחיאל גלאי | חרבות ברזל 15.5.2021 | 20:39

תקיפות צה"ל ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

בשעות הערב של יום חמישי האחרון ניתן האות וכ-150 מטוסי חיל האוויר, מחומשים כל אחת בפצצות מיוחדות שכל אחת במשקל טון, יצאו לדרך בתזמון מדויק ובסיוע מוקדם של חיל המודיעין תקפו קילומטרים רבים מתוך מנהרות הטרור שמחזיק ארגון חמאס במה שמוכנה 'עזה תחתית'.

במקביל לתקיפה הדרמטית, בצה"ל מנהלים מרדף עיקש נגד בכירי ארגון חמאס במטרה להוריד את הארגון על הברכיים בתחינות להפסקת אש, מטרה נוספת גם של חיסול הבכירים, וגם להרס הדרמטי בתשתיות הטרור, היא לצרוב תודעת תבוסה קשה בלב ארגוני הטרור ברצועה, כזה יעלה בראשם שנים רבות כל פעם שתעלה מחשב בראשם להסלים מול ישראל.

עד עתה במהלך מבצע שומר החומות, צה"ל שם את ידו על מספר בכירים בדרגים שונים בארגון, אך הוא עדיין מנהל מצוד סביב כמה בכירים מאוד שפגיעה בהם תהיה בוודאי תמונת ניצחון דרמטית לצד הישראלי.

הפרשן הבכיר לענייני ערבים ופלסטינים, אוהד חמו, שאף פרסם ספר לאחרונה בנושא, מדרג ב'חדשות 12' את שמותיהם של שבעה בכירים מאוד בארגון חמאס שאחריהם מתנהל מצוד של צה"ל במהלך הימים האחרונים ובכלל.

הבכיר שבהם: מוחמד דף, איש הצללים והמפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס שניצל כמה פעמים מניסיונות התנקשות.

חמו מזכיר כי חמש פעמים כוונות חיל האוויר ננעלו על דף, אלא שהוא הצליח לשרוד את כל ניסיונות החיסול. לא עזרו טילי הלפייר, רבע טונה חומר נפץ ומארב מתוכנן. המבוקש מספר אחת קם לתחייה שוב ושוב - מה שהפך אותו למיתוס, אם כי צריך להדגיש שבשנים האחרונות הוא מסתתר מתחת לאדמה ומצבו נחשב לסיעודי לאחר שנפגע קשות בניסיון החיסול האחרון.

מספר 2: הוא יחיא סינוואר. מי שנחשב בפועל למנהיג חמאס ברצועה ששוחרר בעסקת שליט. מעמדו אמנם נחלש מעט לאחר הבחירות הפנימיות שנערכו לאחרונה, אך הוא עדיין נחשב לאיש החזק בחמאס.

אחריו מגיע הרמטכ"ל בפועל של חמאס, מרוואן עיסא, המפקד של גדודי אל קאסם ומי שמנהל בפועל את כל המערכה מול ישראל.

בכיר נוסף הוא אחמד ר'נדור, מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, שאנשיו אחראיים על שיגורים רבים מאוד, גם ביממות האחרונות.

מבוקש נוסף הוא מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא, שמשמש כמפקד גזרת חאן יונס בזרוע הצבאית של חמאס והוא אחד מחוטפיו של גלעד שלי.

בכיר נוסף הוא פתחי חמאד, איש הלשכה המדינית של חמאס בעזה שנחשב לאדם נצי מאוד שמחזיק בהרבה כוח ומאות חמושים סרים למרותו בעזה.

ולבסוף נמצא אבו עוביידה - דובר הזרוע הצבאית ואחד הסמלים הכי גדולים של חמאס. הוא משמש מודל לחיקוי עבור רבים מאוד בעזה בגדה ובמזרח ירושלים ונודע בזכות הופעותיו התקשורתיות הדרמטיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום