שר הביטחון: "יש עוד תוכניות פעולה רבות כדי להחזיר את השקט"

במהלך השבת סייר שר הביטחון במוקדי החיכוך ברחבי המדינה ומצהיר הערב כי ישראל עדיין לא מסיימת את המבצע ותמשיך לפעול כדי להבטיח שקט בישראל | במערכת הביטחון עוקבים אחר הנעשה גם באיזור יהודה ושומרון

ארי קלמן | חרבות ברזל 15.5.2021 | 21:12

בני גנץ בלשכתו צילום: מתוך סרטון התעמולה

במהלך השבת ערך שר הביטחון בני גנץ מספר הערכות מצב ברחבי הארץ, כמו גם מול הגבול הצפוני והצהיר כי מערכת הביטחון תמשיך לפעול כדי להבטיח שקט לאזרחים, כשהשר ערך הערכת מצב גם בפיקוד מרכז, שם התריע מפעילות טרור באיו"ש.

"לפני חמישה ימים ירה ארגון הטרור חמאס על בירת ישראל- את התוצאות בכיריו ולצערי גם תושבי עזה, מרגישים היטב. תשתיות שראשי חמאס ראו כמוגנות, קרסו בין לילה. מנהרות מושמדות, משגרים נופלים ומקומות השהייה של בכירי חמאס הפכו למטרות תקיפה", אמר השר גנץ במהלך השבת.

גנץ הדגיש כי "צה"ל נלחם בכל העוצמה, ומשתמש בתחבולות ואמצעים שמפתיעים את ארגוני הטרור. למדינת ישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה ואף מדינה בעולם לא הייתה מקבלת ירי של טילים לעבר אזרחיה".

 

עוד התייחס שר הביטחון לנושא המדיני ואמר: "אני מצר על כך שישנן מדינות וארגונים, שאינם מבינים את המציאות כפי שהיא ובמקום ללחוץ על חמאס שיפסיק את הירי, מתעלמות מפשע י המלחמה שלו ולוחצות דווקא על ישראל".

"ישראל שומרת על מוסר הלחימה- ובעוד שצה"ל מכוון ופוגע במטרות צבאיות- חמאס מכוונת לאזרחים ומתחבאת מאחוריהם- זה כל ההבדל.
מי שהחל בלחימה, מי שמכוון לאזרחים ויורה ללא הבחנה או התראה, מי שמפר את הדין הבינלאומי- הם ראשי חמאס", הבהיר.

שר הביטחון הודיע כי ישראל תמשיך את הלחימה עד שיושג השקט בדרום, "בעזה גבינו ביממה האחרונה מחיר קשה מאוד מחמאס - ויש עוד תוכניות פעולה רבות בכדי שנביא לשקט מוחלט ויציבות ביטחונית", אמר בסיור בפיקוד דרום.

בנוסף הוא מזהיר מעליית מדרגה של טרור בגזרות נוספות ובתוכן איו"ש, ומעביר מסר לפלסטינים באיו"ש: "למדינת ישראל אין עניין בהסלמה באיו"ש, אבל היא מוכנה לכל תרחיש. בעזה התושבים סובלים בגלל שלטון החמאס- בעוד שהפלסטינים ביהודה ושומרון יכולים להנות משקט וכלכלה יציבה".

"מי שמלהיט את השטח - מסכן את ביטחונכם ופרנסתכם", איים גנץ, "בשל אינטרסים פוליטיים שלו ובשל המצוקה שלו. אם הטרור ירים את ראשו- אנחנו נוריד אותו, ונאלץ לבטל צעדים שנועדו לסייע לכלכלה ולחברה הפלסטינית לאחר שנת הקורונה".

גנץ עדכן כי צה"ל פרוס ופועל ביהודה ושומרון במוקדי החיכוך, בצירים וביישובים, הכוחות מתודרכים והמפקדים נוכחים בשטח, כך גם בשאר הגזרות- בצפון ובדרום, בים, באוויר, ביבשה וגם בסייבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום