חמאס קרא לערבים לבצע פיגועים נגד ישראל

בעולם הערבי ממשיכים להביע הזדהות עם ערביי ישראל ועזה. דובר חמאס קורא לערביי ישראל לצאת לבצע פיגועים | כוחות הביטחון בלבנון מנעו ממאות שעלו על אוטובוסים - להגיע לגדר הגבול | גם בירדן מנעו כוחות הביטחון הגעת המונים לגבול | אבו מאזן מאשים את ישראל

יענקי פרבר | חרבות ברזל 15.5.2021 | 22:28

הלוויית מוחמד א טחאן צילום: מתוך הסרטון

בצל העימותים אתמול (שישי) בין כוחות צה"ל לפלסטינים בכמה מוקדים ביהודה ושומרון, פרסם דובר חמאס פאוזי ברהום הודעה קולית ובה קרא לערביי ישראל לצאת ולבצע בפיגועים נגד ישראל. "למי שיש נשק, אבן, סכין - עליו להכות בכח את האויב הציוני בקוי העימות, בתוך ההתנחלויות - היכנסו אליהם לבתים, אם תעשו זאת, תנצחו".

לדבריו, "פלסטין ואל-אקצא קוראות לצעירים" שאותם כינה "המצבורים אסטרטגיים של ההתנגדות". בתום הודעתו אמר: "המשיכו ואנחנו נמשיך עמכם עד הנצחון". כך דיווח עומרי חיים בכאן 11.

לאחר דבריו של ברהום, אמר ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, כי היא מגנה את "פעולות הרצח המכוערות והמתוכננות", כלשונו, שמבצעת ישראל בגדה המערבית, בעזה ובירושלים. עבאס הטיל את האחריות להסלמה האחרונה על ממשלת ישראל והזהיר מפני המשך פעולותיה "הפושעות".

עוד נמסר בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית כי הרשות פנתה לממשל האמריקני כדי שאנשיו יתערבו ויעצרו את "התוקפנות הישראלית" כדי שזו לא תצא משליטה. אבו-מאזן דרש להסיג את כל היהודים והחיילים הישראליים מירושלים.

 

הלוויית מוחמד א-טחאן שנהרג מאש צה"ל אתמול על הגבול הישראלי-לבנוני צילום: רשתות חברתיות

אתמול דיווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר כי משלחת של ארגון חזבאללה בראשתו של סגן מנהיג הארגון, נעים קאסם, נפגשה בלבנון עם בכירים בארגונים הפלסטינים - החמאס והג'האד האיסלאמי. בפגישה שבה נכחו מנהיג הג'האד האיסלאמי, זיאד א-נח'אלה ובכירי חמאס - אוסאמה חמדאן ואחמד עבד אל-האדי, העביר סגנו של נסראללה, קאסם מסר לפיו חזבאללה תומך ויתמוך תמיד בהתנגדות הפלסטינית וכי "תמיד נמלא את חובותינו כפי שאנחנו מחויבים לעשות אותן בהתאם לצעדים ולתקופה", כך קאסם.

אתמול דיווח רועי קייס, כתב לענייני העולם הערבי בכאן 11, על לילה מאוד לא שקט. תקיפות מסיביות של חיל האוויר בצפון עזה ובאזור מחנה הפליטים א-שאטי במערב עזה. הרוגים ופצועים בשני המוקדים. גם בית משפחת עיסא במחנה הפליטים אל-בורייג' במרכז הרצועה הותקף בשנית (ביתו של סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס), מרוואן עיסא. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על המטחים אתמול לבאר שבע ואשדוד וטענה שזוהי התגובה על התקיפות הישראליות בצפון הרצועה ובמחנה הפליטים א-שאטי וגם נקמה על מותם של ההרוגים מאש צה"ל בגדה המערבית ביממה האחרונה.

דובר צה"ל בשפה הערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, הטיל הבוקר על הממשל בלבנון את האחריות לתקרית חציית הגבול אתמול ואמר כי ישראל לא תאפשר בשום אופן להפר את ריבונותה: "דורשים ממדינת לבנון לשאת באחריותה ולדאוג שמקרים כאלה לא יחזרו. לא נאפשר בשום אופן לחצות את הגבול שלנו ולהפר את הריבונות שלנו".

בנוסף, אתמול פרסם חיזבאללה הודעה, שבה הודיע על מותו של "השהיד, לוחם הג'האד" מחמד קאסם טחאן, כאשר השתתף בעצרת תמיכה בירושלים וב"פלסטין" בגבול.

כמן כן, אחמד עומאר האשם, הדרשן במסגד אל-אזהר בקהיר אמר בדרשת יום השישי ששודרה בערוצי הטלוויזיה במצרים כי העולם להתעורר ולעמוד בשורה אחת כדי לשחרר את ירושלים מידי "העכברושים"(מתכוון לציונים ולישראל) ולהקים כוח הרתעה אסלאמי מולם: "מה שנלקח בכוח, יוחזר רק בכוח".

עוד אמר בדרשה: "כל השליטים שלנו, הנשיאים שלנו וארגוני העולם, התעוררו ושאו באחריותכם אחרי שהציונים העושקים רמסו את זכויות האדם וטימאו את אחד מבתיו של האלה, תוך פגיעה בדת באופן המתועב הזה". במקביל הלילה צייץ השייח' של מוסד אל-אזהר, המוסד ההלכתי הסוני החשוב בעולם הערבי, אחמד א-טייב, בעברית את הדברים הבאים: אני קורא לעמי העולם ולמנהיגיו לעזור לעם הפלסטיני השלו והמדוכא ולתמוך בסוגייתו הלגיטימית והצודקת, כדי להשיג את זכותו, ולהחזיר לו את אדמתו ומקומותיו הקדושים. הפסיקו את ההרג ועמדו לימין בעל הזכות، ודי לשתוק ולנהוג במדיניות של איפה ואיפה, אם אנחנו באמת פועלים למען השלום. אני מתפלל לאללה לרחם על חללי פלסטין ולעטוף אותם ברחמים וסליחות.

לצד זאת, היום יצאו בלבנון כמה מאות בני אדם באוטובוסים במטרה להגיע לגבול עם ישראל ולהפגין שם. צבא לבנון נערך בסידורי אבטחה מוגברים ופרש מחסומים בדרך לגבול כדי לחסום את הגעתם. לוויתו של מחמד טחאן, הלבנוני שנהרג אמש מירי צה"ל נעטף בסמלי חיזבאללה.

דובר צה"ל בערבית פנה לממשלת לבנון והעביר מסר מאיים: "אנחנו נותנים עצה לממשלת לבנון לפעול כדי להפסיק את הניסיונות האלה ולמנוע מהפורעים להתקרב לגבול. אנו מזהירים מהניסיונות האלה. לא נאפשר להעמיד את האזרחים שלנו בסכנה או לפגוע בהם. הריבונות הישראלית היא קו אדום".

גם בירדן התקיימה מחאה באזור מעבר כראמה בצל אירועי יום הנכבה. גם שם כוחות הביטחון הירדנים מכילים את האירוע.

לשכת הנשיאות הפלסטינית ברמאללה מגנה את מה שהיא מכנה "טבח עזה", ומטילה על ישראל את האחריות על הרג משפחת אבו חטב, וקוראת לקהילייה הבינלאומית להתערב ולהגן על הפלסטינים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום