בחירות או ממשלת ימין? קריאה לנתניהו; "צרף את סער לקבינט"

קריאה מעניינת מתוך גוש הימין לראש הממשלה שעשויה אולי לטרוף את הקלפים ולפתור את הפלונטר הפוליטי. מדובר במכתב ששיגר אחד הח"כים במפלגת 'הציונות הדתית' לנתניהו ובו דרש ממנו לצרף כבר עכשיו לקבינט המדיני-בטחוני את סמוטריץ, בנט וסער

ארי קלמן | פוליטי 16.5.2021 | 08:27

נפתלי בנט / גדעון סער צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי מתגמד מעט אל מול המצב, ברקע הודעתו של ח"כ נפתלי בנט כי הסיר מסדר היום את האפשרות להקמת ממשלת שינוי, עומדות על הפרק רק שתי אופציות ריאליות, או הקמת ממשלת ימין בסיוע שני עריקים ממחנה השינוי או יציאה לבחירות חמישיות.

על פי דיווחים בסוף השבוע, לאחר שיאיר לפיד שידר אופטימיות בשבוע שעבר כי הוא משאיר את המנדט בידיו וינסה להקים ממשלה בימים שנותרו, בסוף השבוע הוא משדר פסימיות לגבי האפשרות שתוקם ממשלה בימים שנותרו עד לתום ימי המנדט שבידיו.

האפשרויות שנוצרו הם הקמת ממשלת ימין בסיוע שני עורקים מסיעת 'תקווה חדשה' או 'כחול לבן', או שמא בני גנץ שיחבור לממשלה עם שמונת הח"כים שלו, כאשר הוא מחזיק בהתחייבות למימוש הרוטציה, שבינתיים ירדה מהפרק לאור ההתרחשויות.

האפשרות השנייה היא כי ישראל תצעד לבחירות חמישיות, שמא בחירות כלליות או בחירות ישירות לראשות הממשלה, שמצריכות חקיקה עם רוב של 61 על ידי תמיכת רע"מ או סיעה אחרת.

בתוך כך, יוצאת קריאה מתוך גוש הימין לראש הממשלה, להקים ממשלת חירום לאומית וכבר עכשיו לצרף את בצלאל סמוטריץ׳, נפתלי בנט, וגדעון סער לקבינט המדיני בטחוני בכדי שאלה ייקחו חלק בקבלת ההחלטות במבצע 'שומר החומות'.

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, פנה לפני כניסת השבת לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו להקים עוד היום, ממשלת חירום לאומית, וזאת בשל מצב החירום בו נמצאת מדינת ישראל. בנוסף קרא מעוז לרה"מ לצרף את ראשי הסיעות הציוניות לממשלה ולקבינט הביטחוני כבר כעת.

חה"כ מעוז, כתב במכתבו לנתניהו, "אדוני רה"מ, מול האתגרים הרבים - הגיע עת אחדות. אני קורא לך להקשיב לרחשי לב הציבור ולהקים באופן מיידי ממשלת חירום לאומית בהשתתפות כל מי שטובת ישראל היא נר לרגליו. אני קורא לך לפנות כבר היום לכלל ראשי הסיעות הציוניות, ובכללם גם לחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', נפתלי בנט וגדעון סער ולצרפם לממשלת החירום הלאומית ולהכניסם באופן מיידי לקבינט הביטחוני, המנהל את מצב החירום בעת הזאת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום