'שומר החומות' - היום השביעי: הרוגים רבים בתקיפות צה"ל, אזעקות בערי הדרום

בצל ישיבת הקבינט שעוסקת בהמשך מבצע 'שומר החומות' ברצועה, צה"ל המשיך גם הבוקר בשורת תקיפות לכל אורך הרצועה | הפלסטינים מדווחים על למעלה מ-26 הרוגים בתקיפות המתמשכות נגד פרויקט ה'מטרו' של חמאס | מטחים כבדים לעבר ערי הדרום | רקטה נפלה בנתיבות

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 16.5.2021 | 12:24

ההפצצות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

חיל האוויר חידש הבוקר (שישי) את תקיפותיו לכל אורך רצועת עזה ופגע במתקנים רבים של ארגוני הטרור ברצועה.

הפלסטינים מדווחים כי הבוקר הופל בניין בן 7 קומות בעיר עזה, צה"ל עדכן את תושבי הבנין להתפנות קודם התקיפה. זאת, לאחר שחיל האוויר המשיך הלילה בהשמדת פרויקט ה'מטרו' של חמאס. לפי דיווחים ברצועה, למעלה מ-26 בני אדם נהרגו בקריסת המנהרות ועשרות רבות נפצעו.

עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה:

17:05 > פיגוע דריסה בדרך שכם בירושלים, המחבל נוטרל, דיווח על שבעה שוטרים פצועים.

16:52> ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי ימסרו הצהרות משותפות לתקשורת מהקריה בתל אביב בשעה 17:05.

16:15> המטח לאשקלון: פגיעה ישירה בבית כנסת בעיר, אין נפגעים.

16:10> הירי נמשך: מטחים לעבר באר שבע, אשקלון, אשדוד וקרית מלאכי. דיווח ראשוני על פגיעה ישירה בבניין

15:52> מד"א: מאז החל מבצע 'שומר החומות' טופלו 294 נפגעים ברחבי הארץ, מתוכם 8 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן.

15:51> דיווח על פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים

15:35> הסתיימה ישיבת הקבינט. גורמים מדיניים: לא דנים בהפסקת אש.

15:15> גורם מדיני מכחיש את הפרסומים: הקבינט לא דן בהפסקת אש

15:12> כלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס, במרכז רצועת עזה. בנוסף, כלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה ימיים של ארגון הטרור חמאס, בדרום רצועת עזה.

14:06> ברקע תקיפות צה"ל מטח על העיר נתיבות ויישובי עוטף עזה.

14:01> לוחמי צה״ל וכלי טיס של תקפו שלוש עמדות שיגור נוספות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

13:20> בשל התראה נקודתית, חברי קיבוץ ארז נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.

13:08> לא התקבלו דיווחים על נפגעים במטחים האחרונים לעבר ערי הדרום, פרט לאישה שנחבלה קלות בדרכה למרחב המוגן ולנפגע חרדה בגזרת אשקלון.

13:00> דיווח ב'כאן 11': גורמים במשרד החוץ מעריכים כי לישראל "מרחב לגיטימציה של כמה ימים בודדים", בקרב הקהילה הבינלאומית. מניתוח של המשרד, בימים האחרונים, יותר מ-80% מתוך 90 מדינות שנבדקו, הביעו תמיכה במדיניות הישראלית.

12:42 > שר הביטחון בני גנץ נועד הבוקר עם השליח המיוחד האדי עאמר, ודחה אפשרות לרגיעה או הפסקת אש, "מטרתה של ישראל היא להביא לשקט ארוך טווח וביטחון לאזרחיה", אמר גנץ.

12:28> הירי נמשך: מטח אל עבר אשקלון, אשדוד ועוטף עזה

12:25> מטוסי קרב של צה"ל תקפו נכסים צבאיים במטה המודיעין של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

12:21> דיווח ראשוני על נפילה בנתיבות, לפי שעה לא ידוע על נפגעים

12:20> בוטל החשש מאירוע ביטחוני במועצה האזורית שער הנגב, התושבים הונחו לחזור לשגרה

12:17> מטח לעבר נתיבות, אזעקות גם בעוטף עזה

תקיפת ביתו של מפרקד גדוד חמאס\\ דו"צ

 

אחרי התקיפות, התחדש הירי לעבר יישובי הדרום. מטחים כבדים נורו לעבר שורה של יישובים בעוטף עזה, אשקלון, נתיבות ואשדוד. אחרי מטח שנורה אל העיר נתיבות, דווח על נפילה סמוך למרכז מסחרי בעיר. לא היו נפגעים.

צה"ל התמקד גם בסיכול ירי הרקטות לעבר שטח ישראל ופגע החל משעות הבוקר המוקדמות במשגרים שהיו מוכנים להפעלה, כמו גם בחוליות שיגור שביצעו ירי ליישובי הדרום. לפי צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו 11 משגרי רקטות בשכונות סג'עיה וחאן יונס, לצד חוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל. במקביל, אחרי שעות של שקט, התחדש ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה.

בהמשך, תקף צה"ל נכסים צבאיים במטה המודיעין של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי בבניין פועלים פעילי מודיעין של ארגון הטרור חמאס שמגבשים תמונת מצב עבור הארגון. "תקיפה זו מהווה פגיעה בתשתיות מרכזיות בחמאס", נמסר בהודעת הצבא.

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס בשעות האחרונות לדיון על המשך המבצע ברצועת עזה, בצל הלחץ הבינלאומי לחתור להפסקת אש. אתמול התייחס לכך ראש הממשלה ואמר כי "אנחנו עדיין בתוך המבצע, הוא עדיין לא תם". באשר ללחצים לסיים את המבצע, אמר: "אין מבצע צודק ומוסרי יותר מהמבצע הזה שאנחנו עכשיו מבצעים. אין אף מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מול איום מוות של טילים. לכל מדינה הזכות להגנה עצמית, להגן על ריבונותה ולהגן על אזרחיה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום