בכיר בג'יאהד חוסל | צה"ל: "הלחימה תימשך"

ארגון חמאס מאיים הערב לחדש את הירי לעבר גוש דן ותל אביב, זאת בעקבות המשך תקיפות צה"ל ברצועה | חיל האוויר חיסל היום את מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הג'יאהד האסלאמי ברצועת עזה | מאז שעות הבוקר: כ-200 רקטות נורו לעבר שטח ישראל

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 17.5.2021 | 20:41

כיפת ברזל בפעולה צילום: Edi Israel/Flash90

יממה נוספת של לחימה: כוחות צה"ל המשיכו גם היום (שני, חג שבועות) לתקוף באופן מסיבי ברצועת עזה. חיל האוויר פגע בעשרות מטרות לכל אורך הרצועה. הפעולה המשמעותית ביותר הייתה חיסולו של חסאם אבו-הרביד, מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הג'יאהד האסלאמי ברצועת עזה.

לפי צה"ל והשב"כ, חסאם אבו-הרביד היה  אחראי על מספר פיגועי נ"ט, בניהם הפיגוע ביומו הראשון המבצע, בו נפצע אזרח באורח קל. בנוסף, הוא הוביל באופן עקבי שיגורי רקטות לעבר מדינת ישראל בעת סבבי לחימה, כמו גם ירי לעבר כוחות צה"ל. בד בד, גורמים מגיניים בכירים אומרים כי לא מתקיימים מגעים להפסקת אש עם חמאס. הלחימה צפויה להימשך לכל הפחות עד ליום חמישי", אומרים הגורמים.

בתוך כך, ארגון חמאס מאיים הערב לחדש את הירי לתל אביב בעקבות המשך פעילות צה"ל. דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן אמר הערב כי לתושבי ישראל צפויות יממות נוספות לחימה. לפי נתוני צה"ל, החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד 19:00 בערב זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה ישראל. כ-25 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

בשעות הצהריים פגעה רקטה בבניין מגורים באשדוד. כתוצאה מהפגיעה, נפצעו שלושה בני אדם באורח קל לאחר שנפגעו משברי זכוכיות ו-5 נפגעי חרדה. פראמדיק מד"א איגור ארטל סיפר: "כל הדיירים של הבניין שהקשיבו ופעלו על פי הנחיות פיקוד העורף היו במרחב מוגן בחדר המדרגות ובכך שמור על חייהם וניצלו מפציעות קשות. 3 דיירים נפצעו קל בלבד משברי זכוכיות ו-5 לקו בחרדה. הענקנו לכולם טיפול רפואי ופינינו אותם להמשך טיפול."

בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתיות טרור. כמו כן ביצעו כוחות צה"ל בפעם השלישית במבצע "שומר החומות", גל תקיפות נרחב נגד ה'מטרו' של ארגון הטרור חמאס. במסגרת התקיפה, נפגעו כ-35 יעדי טרור בטווח זמן של כ- 20 דקות.

התקיפה בוצעה על ידי 54 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים. במהלך תקיפה זו, הותקפו כ-15 ק"מ של מנהרות הטרור. מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפה זו הינה חלק ממבצע רחב של צה"ל לפגיעה משמעותית במערך התת קרקע של ארגוני הטרור ברצועה".

עדכונים שוטפים:

23:47> דובר צה"ל: בהמשך להפעלת התרעה במרחב משגב זוהו שישה שיגורים משטח לבנון, שככל הנראה נפלו בשטח לבנון. בתגובה כוחות ארטילריים של צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי. פרטים נוספים בהמשך.

23:31> האזעקה בגבול הצפון: לפי הערכות, רקטה שנורתה מלבנון לא חצתה לישראל והתפוצה בשטח פתוח סמוך לגדר.

23:16> ירי מדרום ומצפון: אזעקה נשמעת במשגב עם בגבול הצפון

23:15> מטח לעבר אשקלון. אזעקה נשמעת במספר יישובים בסביבה

22:30> הרמטכ"ל לראשי רשויות בדרום: "המבצע יימשך עוד 48 שעות לפחות, נגביר את התקיפות"

22:00> אחת הרקטות פגעה ישירות בגן ילדים בשדרות, המבנה היה ריק.

21:49 > ראש הממשלה בתום התייעצות ביטחונית: "ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה"ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האיסלאמי, פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי - המטרו של החמאס, ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל".

21:40 > דיווח ראשני: 2 נפילות בשדרות, לא ידוע על נפגעים

21:12 > מטח רקטות לעבר ישובי העוטף והעיר נתיבות, דווח על 5 ירוטים מוצלחים.

21:03 > צה"ל עדכן כי תקף מוקדם יותר חמישה בתי מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור.

סיכול מח"ט צפון הרצועה\\דו"צ

 

21:00 > המגעים להפסקת אש: הנשיא ביידן הודיע כי הוא צפוי לשוחח בקרוב עם ראש הממשלה בנושא המבצע בעזה, מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהעניקה גיבוי נחרץ לישראל בהגנה על אזרחיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום