בחסידות קרלין מגיבים לאסון הקשה בהיכל הטישים בערב החג

קריסת הטריבונה בהיכל הטישים של חסידות קרלין סטולין בגבעת זאב בערב החג, גבתה את חייהם של שניים מבני החסידות | כעת, עם צאת החג מגיבים בחסידות לאסון הנורא ולטענות שהועלו ודוחים את האשמות כי נהלי הבטיחות לא יושמו בשטח, "צויידנו בכל האישורים המתאימים"

משה ויסברג | חרדים 17.5.2021 | 22:06

זירת האסון צילום: דוברות זק"א

באסון קשה בערב החג בחצר חסידות קרלין סטולין בגבעת זאב בירושלים נגבו חייהם של 2 מבני החסידות לצד עשרות פצועים נוספים. כעת, בחצר החסידות מגיבים לראשונה לאסון הקשה.

מטעם חסידות קרלין נמסר, "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו.

בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים".

בהודעה שפורסמה מתייחסים בחצר להאשמות שהועלו, כביכול מחדל בטיחותי הוא זה שגרם לאסון הקשה, "חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו)".

 

לדבריהם, "יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה".

לטענתם, "על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה".

בחסידות מציינים, "אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם. אנו מבקשים מכלי התקשורת והעיתונאים לנהוג בזהירות וברגישות המתבקשת כלפי המשפחות והנפגעים".

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", אסון כבד אירע בערב חג השבועות בשכונת פרי הארץ בגבעת זאב לאחר שטריבונה (פרנצ'עס) עליה עמדו החסידים קרסה במהלך חנוכת הבית בראשות האדמו"ר.

בכניסת החג וסמוך לשקיעת החמה נערך מעמד קביעת מזוזה וחנוכת בית הכנסת החדש בחצר קרלין סטולין בהשתתפות אלפים בראשות האדמו"ר. רבע שעה קודם השקיעה קרסה לפתע טריבונה ועליה מאות חסידים שקרסו בפתע פתאום.

באסון נהרגו שניים מבני חסידות קרלין. הילד מאיר יחיאל גלויברמן ז"ל בן ה-13. מאיר יחיאל ז"ל הינו בנו של הרב יהודה לייב גלויברמן מחשובי האברכים בגבעת זאב נכדו של הרב החסיד רבי דוד זכריה גלויברמן סופר סת"ם. סבו מצד אמו הוא הרב יוחנן רוזנטל של"ע שיכל את נכדו הקטן מרדכי אהרן ברנשטיין ז"ל מטבריה שנפטר לפני כחודש וכעת ל"ע שיכל את נכדו השני.

ההרוג השני הוא האברך הצעיר הרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל מחסידי קרלין סטולין בביתר והוא בן 23.

ר' מרדכי בנימין ז"ל הוא בנו של הרב יוחנן רובינשטיין מביתר ונכדו של הרב החסיד רבי נחום רובינשטיין שיבלחט"א משכונת עזרת תורה בירושלים.

הלוויות ההרוגים באסון בקרלין ייערכו בשעה 23:00 מהיכל החסידות בגבעת זאב.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר בשעה האחרונה כי מתוך 120 פצועים שפונו לבתי החולים של הדסה מהאירוע בגבעת זאב, שוחררו עם צאת החג חולים אשר מצבם השתפר.

בהדסה עין כרם עדיין מטופלים 42 פצועים, בהם גם 6 במצב קשה, ובהדסה הר הצופים נותרו 9 פצועים במצב קל ובינוני. צוות העובדות הסוציאליות
מלווה את המשפחות ואת הפצועים בכל צורך.

במהלך 24 השעות האחרונות נותחו במרתון ניתוחים אורתופדיים רבים מן הפצועים בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים, בהם גם 5 ילדים.
נער בן 16 עבר ניתוח נוירוכירורגי מציל חיים וכעת מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ.

במרכז הרפואי שערי צדק מאושפזים 33 פצועים מאירוע הקריסה אתמול בגבעת זאב.
6 מהפצועים במצב קשה והייתר במצב קל ובינוני.

בבית החולים שערי צדק טופלו 115 פצועים מהאירוע על ידי למעלה מ 200 אנשי צוות מכלל מחלקות בית החולים. מטעם ביה"ח נמסר כי במהלך הלילה בוצעו 8 ניתוחים דחופים ומצילי חיים.

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום