אחרי האסון: החסידויות על הכוונת של המשטרה

בעקבות האסון הקשה בחצר חסידות קרלין סטולין בערב החג, במשטרה צפויים מחר לבצע שורת בדיקות בטיחות במספר רב של חסידויות בכל רחבי הארץ | במספר חצרות חוששים מצווי סגירה שתנפיק המשטרה להיכלי הטישים

אבי גדלוביץ' | חרדים 18.5.2021 | 00:00

חסידים. אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

המשטרה צפויה לפתוח מחר (שלישי) במבצע בדיקות בטיחות בשורה של חסידויות ברחבי הארץ, זאת מחשש לאסונות נוספים שצפויים להתרחש כתוצאה מטריבונות (פרנצ'עס) שאינן עומדות בתקני הבטיחות.

במשטרה צפויים לבדוק יחד עם משרדי הממשלה הרלוונטיים את הטריבונות המוצבות בכל בתי המדרש המרכזיים של החסידויות ברחבי הארץ. יצוין, כי בחלק מהחסידויות קיבלו אישורי בטיחות להקמת הטריבונות. בחסידויות אחרות, חוששים מצווי סגירה שתוציא המשטרה.

מוקדם יותר הותרו לפרסום שמות ההרוגים אמש באסון בגבעת זאב: יחיאל מיכל גלויברמן ז"ל בן ה-13 שחגג רק בשביעי של פסח את שמחת בר המצווה שלו והרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל מחסידי קרלין סטולין והוא בן 23.

המשטרה הודיעה מייד לאחר האסון פתחה בחקירה. אמש הגיעו לבית המדרש של חסידות בגבעת זאב חוקרי המשטרה שפתחו בחקירה לבירור נסיבות מותם של בני אדם במהלך חנוכת הבית שנערכה במקום. בכירים במועצה המקומית וגורמים בחסידות שהיו אחראים על האירוע צפויים להיחקר במשטרה ככל הנראה כבר מחר בבוקר.

במשטרה חוקרים מדוע האירוע התקיים למרות האזהרות של ממונה הבטיחות במועצה המקומית גבעת זאב ושל כבאות והצלה. במכתב ששיגר הממונה, דוד זקן, הוא הציב מספר תנאים לקיום האירוע. "לקיום אירוע המוני ישנם כללים ברורים ותקן ישראלי", כתב זקן במכתב ששיגר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום