בהתאם להסכם: יוסי דייטש פורש מתפקידו בעירייה

בהתאם להסכם הרוטציה ובתום 15 שנות פעילות ציבורית ענפה בעיריית י-ם, סגן ראש העיר, יוסי דייטש הגיש הבוקר את התפטרותו מתפקידו בעירייה | את מקומו ימלא נציג חב"ד מטעם סיעת שלומי אמונים, יעקב הלפרין

ארי קלמן | חדשות בארץ 26.5.2021 | 11:38

יוסי דייטש צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בתום 15 שנים בהן כיהן בשלל תפקידים בעיריית ירושלים, נציג שלומי אמונים שעמד בראשות אגודת ישראל, יוסי דייטש, פורש מהעיירה במסגרת הסכם רוטציה שנחתם בסיעה.

דייטש, 52, הגיש הבוקר (רביעי) את התפטרותו מהעירייה, את מקומו יתפוס יעקב הלפרין נציג חב"ד בשלומי אמונים שלא נבחר מחדש בבחירות האחרונות.

בחודשים האחרונים עוד ניסו גורמים פוליטיים לוותר על קיום הרוטציה, עד הימים האחרונים הציעו תחלופות כדוגמת הענקת שכר להלפרין ששימש כיועץ בשנתיים האחרונות בלשכת ראש העיר, אך דייטש היה נחוש לקיים את ההסכם.

הסכם הרוטציה הגיע לעולם לאחר הכישלון של אגודת ישראל בבחירות החולפות, אז ניסה יוסי דייטש להתמודד לראשות העיר, ללא הצלחה, במסגרת המחלוקת החרדית התפצלה סיעת יהדות התורה.

בדגל התורה ואגודת ישראל התמודדו בסיעות נפרדות מה שהביא לתוצאה המפורסמת של 6-3, דגל התורה הכפילה את כוחה ושינתה את התמונה הפוליטית בירושלים ובארץ. ובמטרה למנוע קיפוח סוכם על רוטציה בסיעה כדי שהלפרין ישוב אף הוא לעירייה לתקופה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום