הזירה הבינלאומית גועשת: שגריר מקסיקו זומן לשיחת בירור

במשרד החוץ הבהירו לשגריר כי הציפייה בישראל ממדינה ידידותית כמקסיקו שהיחסים הבילטרליים הטובים בין המדינות ישתקפו גם בזירה הבינלאומית ושמקסיקו תעמוד לצידנו בשעות הקשות כפי שנהגה ישראל כלפיה | אתמול נערך שיחה דומה עם שגריר הפיליפינים

אהרן מילר | מדיני 31.5.2021 | 14:19

גבי אשכנזי צילום: Miriam Alster/Flash90

שגריר מקסיקו בישראל פבלו מאסדו זומן היום (שני) לשיחת בירור במשרד החוץ בעקבות הצבעת מקסיקו במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על אירועי ״שומר החומות״.

סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ מודי אפרים הבהיר לשגריר כי הציפייה בישראל ממדינה ידידותית כמקסיקו שהיחסים הבילטרליים הטובים בין המדינות ישתקפו גם בזירה הבינלאומית ושמקסיקו תעמוד לצידנו בשעות הקשות כפי שנהגה ישראל כלפיה, שתגלה הבנה לאתגרים הבטחוניים עימם ישראל מתמודדת ותכיר בזכותה וחובתה להגן על אזרחיה, עליהם נורו 4300 טילים ע״י החמאס.

מודי אפרים הוסיף כי לא יעלה על הדעת שמקסיקו תתייצב לצד מדינות עוינות לישראל בהחלטה שאינה תורמת לשלום ומעניקה פרס לטרור החמאס.

אתמול, זומן גם שגריר הפיליפינים בישראל, אלברטו מקירוג, לשיחת בירור במשרד החוץ בשל הצבעת הפיליפינים במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על אירועי 'שומר החומות'.

סמנכ"ל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ, גלעד כהן, הבהיר בשיחה לשגריר אלברטו מקירוג כי הצבעת מדינתו אינה מקובלת על ישראל ומהווה פרס לטרור.

עוד הובהר כי המועצה לזכויות אדם היא גוף מוטה ואנטי-ישראלי וההחלטה שהתקבלה היא חד צדדית באופן קיצוני, אינה מזכירה כלל את ארגון הטרור חמאס ומתעלמת מ-4300 טילים שנורו על אזרחי ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום