צעירים יהודים הותקפו באלימות קשה ע"י ערבים - התיק נסגר

עשרות ערבים תקפו נערים יהודים סמוך לקבר שמעון הצדיק באמצעות גז פלפל, מכות ואגרופים | הנערים הגישו תלונה במשטרה, אולם כבר למחרת נסגר התיק | הסיבה הרשמית: "לא נמצאה תשתית לקיום אשמה פלילית" | עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "סגירת התיק תוך פחות מ-24 שעות משדרת זלזול"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 31.5.2021 | 19:06

אחד הנערים לאחר התקיפה צילום: באדיבות המצלם

שלושה נערים הותקפו על ידי עשרות פורעים ערבים סמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים. הפורעים חסמו את דרכם, התיזו עליהם גז, הכו אותם וגנבו את אופניהם. הנערים הגישו תלונה למשטרה, אולם הופתעו לגלות כי המשטרה סגרה את התיק תוך פחות מ-24 שעות.

הסיבה: "אין תשתית ראייתית לקיומה של אשמה פלילית". התקיפה אירעה בעיצומו של מבצע 'שומר החומות', בעת שחזרו מתפילה בקבר שמעון הצדיק. במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו לתחנת שלם של המשטרה בבקשה לערער על סגירת התיק, נכתב כי הנערים הותקפו על ידי עשרות פורעים שחסמו את דרכם.

"מתוך הקבוצה החלו פורעים לתקוף את הנערים תוך שהם מפילים אותם מהאופניים, מרוקנים עליהם מיכלים שלמים של גז, מכים בהם בבעיטות ובאגרופים בעוד הם מנסים להימלט ומתגלגלים על הרצפה", כתב בלייכר. "הנערים נמלטו לעבר עמדת שוטרים שהיתה במקום, ואופניהם נגנבו. אחד הנערים, בן 15, אף פונה לבית חולים הדסה הר הצופים על ידי אמבולנס".

"לאחר שהתאושש מהטראומה, הגיש הנער הפצוע תלונה במשטרה. "אולם, כתב עו"ד בלייכר, "לתדהמתו הרבה למחרת בבוקר קיבל עדכון ממערכת מנ"ע כי התיק נסגר היות ו"לא נמצאה תשית ראייתית לקיומה של אשמה פלילית".

עו"ד בלייכר תיאר כי "מדובר באירוע תקיפה אכזרי בו נטלו חלק עשרות אנשים כנגד שלושה נערים צעירים חסרי הגנה. מן הראוי היה שמשטרת ישראל תשקיע משאבים ומאמץ בכדי לעצור ולהעמיד לדין לפחות חלק מהתוקפים, ותשמש דווקא כמשען וכתובת הגנה כלפי נערים צעירים".

"סגירת התיק תוף פחות מ-24 שעות משדרת זלזול כלפי הנפגעים וטענותיהם, ומעידה על חוסר מאמץ אמיתי למצות את חקירת האירוע", מתח עו"ד בלייכר ביקורת על המשטרה, וביקש לקבל את חומרי החקירה בתיק על מנת להתרשם מפעולות החקירה שבוצעו בו, "אם בכלל", בכדי לבחון הגשת ערר על סגירתו", הוסיף.

עו"ד חיים בלייכר המייצג את הנער מטעם ארגון חוננו מסר: "מרשי וחבריו עברו אירוע לינץ' מזעזע בידי מחבלים רבים וייקח להם זמן רב להתאושש מכך. לצערי מרשי חווה זעזוע נוסף כאשר התברר לו שתיק התקיפה נסגר בגין כך שאין תשתית ראייתית לאשמה פלילית. מדובר בהפקרות בכל קנה מידה. אנו דורשים מהמשטרה לנהל חקירה מקיפה ומידית בכל האמצעים ובשיתוף זרועות המודיעין כדי להניח את ידם על המחבלים אשר בצעו את הלינץ' האכזרי בנערים."

מהמשטרה טרם נמסרה תגובה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום