מרגש: 45 המשפחות השכולות התכנסו למעמד היסטורי

אמש התקיים האירוע ההיסטורי והמרגש של 'תחילת כתיבת 45 ספרי התורה לזכר נשמת קדושי מירון' בבני ברק • בשיאו של המעמד המרגש כתבו בני המשפחות אותיות בספרי התורה • המסר של המשפחות לעם היהודי כולו: ההתאחדות הזו סביב ספרי התורה, היא נחמה לליבנו הדואב

שימי פרקש | חדשות בארץ 1.6.2021 | 15:23

אירוע לזכר הקדושים צילום: יח"צ

רבבות יהודים מכל רחבי העולם, קשובים היו אמש לשידור החי מההיכל ההומה בבני ברק, אליו התכנסו המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם באסון הנורא במירון, על מנת להתחיל לכתוב את האותיות הראשונות בארבעים וחמשה ספרי התורה - שכתיבתם תושלם על ידי העם היהודי כלו, במיזם האחדות הענק 'מתאחדת בתורתך'.

אין מילים בקולמוס כדי לתאר את אש הקודש המתלקחת שהאירה בליל אמש את היכל האירועים בבני ברק. המשפחות הרבות שעולמם נחרב בליל ל"ג בעומר, התאספו יחדיו ודמעות בעיניהם. כשהחל המעמד, בראשות אדמו"רים ורבנים ובנוכחות 45 סופרי הסת"ם, הפכו חלק מהדמעות מדמעות תוגה לדמעות גיל. והיו בני המשפחות מתהלכים כשעינם האחת בוכה מעצב ועינם השנייה בוכה משמחה והתחזקות.

את המעמד המרגש פיארו כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנה שליט"א, כ"ק מרן אדמו"ר מזוטשקא שליט"א, כ"ק מרן אדמו"ר מסטריקוב שליט"א, כ"ק מרן אדמו"ר מקוידינוב שליט"א, אשר האצילו מברכות קדשם על בני המשפחות. את ברכתם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, הביא הגאון רבי שמואל אדלשטיין שליט"א. במעמד נכחו רבני העיר בני ברק, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א; המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי שליט"א; הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רבה מערב ב"ב ונשיא 'ועד הרבנים לכתיבת ספרי התורה'; הגאון רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א; הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א.

הרה"ג ר' שלמה מילר שליט"א הנחה את המעמד ברגש בלתי אצור והזמין את הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א לשאת מדברותיו. הגר"ז הורביץ הרעיד את כותלי ההיכל כשהכריז על מעלת קדושת השעה כי נוראה ונשגבה היא כקדושת עת אמירת 'ונתנה תוקף' ותיאר את השמחה המופלגת המרקיעה עדי שחק בהתכנס המשפחות יחדיו להתכנסות שכולה קריאה לאחדות הכלל סביב כתיבת והכנסת ספרי התורה. הגאון רבי בניהו שמואלי שליט"א דיבר דברי הוד וחיזק את לב בני המשפחות.

בשידור מיוחד מארצות הברית, הביע יו"ר 'ועד לכתיבת ספרי תורה' ויוזם מיזם האחדות, הגאון רבי שמואל דוד פרידמן שליט"א, בעל ה'שדה צופים', את ברכתו האישית לבני המשפחות, כשהוא מסביר את המניע הגדול לכתוב ארבעים וחמשה ספרי תורה ולאחד את העם היהודי כולו.

שיאו של המעמד היה כשארבעים וחמשה סופרי הסת"ם התיישבו סביב שולחן ארוך, כל סופר עם יריעת הקלף שלו ועם שלט עם שם הנפטר לזכרו הוא כותב את ספר התורה. ברקע הנעימה מקהלת ויז'ניץ עם ילד הפלא דוד רוט בשירת 'ועתה כתבו לכם', וכשדמעות זולגות מעיני כל הנוכחות, התיישבו כל בני המשפחות, בזה אחר זה, כל משפחה אצל 'סופר הסת"ם' הכותב לזכר יקירה, וכתבו אותיות ראשונות בספרי התורה. מרגשים ונעלים היו הרגעים, רגעי זיכרון. רגעים בהם עין לא נותרה יבשה בכל ההיכל כולו.

במהלך שידור החי, האזינו רבבות המצטרפים לשיחות חיות עם אחדים מבני המשפחות. בני המשפחות דיברו ברגש רב, ולא אחת נקטעו דיבוריהם ביבבות חנוקות. כולם כאחד הביעו את ההתחזקות הרבה שהם שואבים מההתלכדות ההמונית למען ספרי התורה המוכנסים לזכר יקיריהם. מפליא היה לשמוע מפי ארבע מהמשפחות שסיפרו שיקירם, זה שנספה באסון הנורא, תאב כל חייו לכתוב ולהכניס ספר תורה, וכעת, במיזם האחדות ההמוני, נשלמת תשוקתם וספרי התורה נכתבים לזכרם.

כעת, לאחר שהכתיבה החלה, כל מה שנותר הוא שכולנו נתלכד יחדיו על מנת להעניק למשפחות את ספרי התורה, על מנת לתת לנספים את זיכרון הקודש בהיכל ה', ולהצטרף בתרומת אותיות ותיבות בספרי התורה.

לחצו כאן כדי להיות שותפים להנצחה הקדושה<<<

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ
 
במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ

במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ
 
במעמד ההיסטורי צילום: יח"צ
 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום