כורעים תחת נטל המס? קבלו תכנון שלא הכרתם

לחברות, לעוסקים מורשים ולבעלי המניות של חברות יש מספר תכנוני מס והטבות שניתן לבצע אשר באמצעותם ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה • עם תכנון נכון תוכלו גם אתם לחסוך המון

כתבה מקודמת | כלכלי 31.5.2021 | 12:23

חיסכון במס צילום: pixabay

בעלי עסקים- קבלו תכנון מס שלא הכרתם!

לחברות, לעוסקים מורשים ולבעלי המניות של חברות יש מספר תכנוני מס והטבות שניתן לבצע אשר באמצעותם ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה.

יש הרבה דרכים לייצר חיסכון בתשלומי מס, אך במאמר זה החלטנו להציג את הדרכים הבאות:

  1. חוק עידוד השקעות הון- חברות העוסקות בתחומים שונים (כגון: מפעלים, טכנולוגיה ועוד) ועם עוד מספר מגבלות יכולות להיכלל במסגרת חוק עידוד השקעות הון ולהנות מהטבות מס משמעותיות. לכן מומלץ לבחון את האפשרות של זכאות החברה שלכם בתחום הנ"ל.
  2. תכנון הרווח של החברה מול שכר בעלים- לעיתים ישנן עליות ומורדות ברווחיות החברה. לכן, יש נטייה שבשנה שהחברה לא מרוויחה יש להפחית משמעותית את שכר הבעלים. מדובר בפעולה שגויה (בהנחה שבשנים שלאחר מכן צפויים רווחים), מהסיבה שהמיסוי של הבעלים הוא פרוגרסיבי (הולך וגדל עם גובה ההכנסה) ולכן גם בשנים חלשות מומלץ לערוך תלושי שכר נאותים ובכך לייצר הפסדים שישמשו את החברה בשנים רווחיות ובכך להימנע מתשלום מיסים מיותרים.
  3. דמי ניהול- ישנם מקרים רבים שבעלי החברה מנהלים משרד מהבית ולא ממש מנצלים את כל ההוצאות שניתן להכיר, בכלל זה, ניתן להכיר את הוצאות הפחת של הבית על החלק המשויך למשרד וזאת ע"י פתיחת עוסק מורשה של בעל המניות. מדובר בהוצאה שיכולה להסתכם בעשרות אלפי שקלים בשנה.
  4. הכרה בהוצאות רכב בעוסק המורשה של בעל המניות ובכך להימנע מתשלום מיותר של "שווי רכב" בתלוש השכר בחברה, אשר לרוב הינו סכום גבוהה מאוד ולא מצדיק כלכלית את רישום השווי בתלוש. גם הוצאה זאת יכולה לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה.
  5. חיסכון בתשלומים לביטוח לאומי- במידה ובעל המניות פותח עוסק מורשה הוא יכול להגדיר את עצמו בביטוח לאומי כ"עצמאי שאינו עונה להגדרה". הגדרה זו גורמת לכך שבעל המניות לא ישלם ביטוח לאומי או שישלם סכומים זניחים בלבד, פעולה זאת חוסכת כ-10 אלף ₪ בשנה.
  6. מיצוי כל ההוצאות המוכרות שניתן להכיר- ישנה חשיבות רבה בניהול נכון של רישומי הנהלת החשבונות ובדיקה מקיפה מידי מספר חודשים של רישום מלוא ההוצאות המוכרות הניתנות בעסק.

ישנן עוד הרבה אפשרויות של חיסכון בתשלומי מיסים לחברות ולעסקים (עוסקים מורשים ואף פטורים) אשר מצריך בחינה מעמיקה יותר של הנהלת החשבונות של העסק.

איך עושים בדיקה מקיפה של הנהלת החשבונות שלי?

חשוב מאוד שאחת לתקופה תערך בקרה נוספת על רמת ניהול הנהלת החשבונות תוך בקרה על מיצוי כל ההוצאות המוכרות.

הבדיקות נערכות לאחר פגישת הכרות שהינה ללא תשלום וללא התחייבות, בפגישה אנחנו לומדים את הפעילות העסקית של החברה, בוחנים הטבות מיסים אפשריות ולאחר מכן בוחנים את הנהלת החשבונות של החברה אשר מתמקדת בשני נושאים עיקריים, האחד הכרה במלוא הוצאות של החברה והשנייה בקרה על התשלומים שבוצעו מחשבונות החברה ובחינה של אופן דיווח ורישום שלהם לצורך בחינת המיצוי שלהם.

פגישה אחת ללא תשלום יכולה לגרום לך לחסוך הרבה מאוד תשלומי מיסים.

אפליקציה להנהלת חשבונות- מהפכה דיגיטאלית?

בנוסף לתכנוני המס האמורים, משרדנו עובד גם במתכונת הישנה וגם במתכונת החדשה באמצעות אפליקציה להנהלת חשבונות. באמצעות האפליקציה אתם מפיקים חשבוניות הכנסות באופן רגיל בדומה לתוכנות אחרות, אך לגבי ההוצאות אתם מצלמים מהנייד את ההוצאה ובאותו רגע החשבונית מגיעה להנהלת החשבונות שלנו. מנהלת החשבונות מעדכנת את הנתונים של החשבוניות (ההוצאות) ובאותו הרגע הם משתקפים אצלכם באפליקציה- סכומי המע"מ, היקף ההוצאות, הרווח וכו'. בנוסף, במידה וקיבלתם חשבוניות בדואר האלקטרוני ניתן לעשות "העבר" לכתובת מייל של האפליקציה והיא גם כן תקלט באופן אוטומטי. המידע מתעדכן באותו הרגע כך שבכל עת אתם יכולים לדעת כמה תשלום המע"מ ומס הכנסה הצפויים! 

קופרברג, עזרא ושות' - אורי עזרא מנכ"ל ובעלים

מצדה 9 בני ברק – בסר 3

ליצירת קשר: בטל' - 036131490 או בפקס - 036131492 או בנייד - 0506721399 

ori@kuperberg.co.il

www.kuperberg.co.il

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום