תיעוד מרתק במיוחד: כך הגיע יצחק כרמלי לאוורסט • צפו

אחד מחלומותיו של יצחק כרמלי היה הר האוורסט אך מהרה הוא גילה כי ההרפתקה הנכספת לא בדיוק מתאימה ליהודי שומר מצוות, לאחר בירורים הציעו לו להגיע לכתף שלח הר האוורסט בעזרת מסוק • צפו בתיעוד מההרפתקה

חני לוין | מעניין 3.6.2021 | 22:46

יצחק כרמלי ע''י המסוק צילום: יצחק כרמלי

פרשת שלח: "ועליתם את ההר"

יצחק כרמלי מתאר לגולשינו את המסע להר האוורסט, ועל החלום שהצליח להגשים, הוא מספר: ככל שהעפלתי, כאבי הראש הלכו וגברו . ראשי הסתחרר . אח"כ הופיעו הבחילות , ממש כמו בספר. אלו היו תחילתם של תסמיני מחלת גבהים.

 

"עתה עברנו את גובה ה- 4000" הכריז הטייס שהיה מחובר לחמצן. הנשימה הלכה ונעשתה כבדה .

הנחיתה היתה בגובה כ - 6000 מ '. עתה גברו התסמינים עשרת מונים, האיברים נעשו כבדים, זהו, הכרזתי בקול ובנשימה כבדה, הגשמתי חצי חלום.

מאז היותי ילד קטן, ממשיך כרמלי ואומר: נמשכתי וטיפסתי על הרים. אפשר לומר שאת הצעד הראשון אולי השני עשיתי כבר על הר, ביתנו היה ממוקם 30 מ' בלבד מהר, זה היה ביתי השני.

חלומי הגדול לכבוש את פסגת האוורסט נגוז ממזמן. מאז שהבינותי כי הטיפוס יכול להארך חודשיים ואפי' שלושה,  השכלתי כי ההרפתקה הנכספת לא מתאימה בדיוק לשומר שבת ומצוות, מציין כרמלי.

החלטתי להגיע לפחות אל הכתף של ההר. אך גם אל הכתף, נדרשים שבועיים ימים כדי להתרגל לגובה, אם תרצה לקצר, הציעו לי, תעשה זאת במסוק שיוביל אותך ב 30 דקות היישר אל הכתף ואני כך אומר יצחק, אימצתי את הרעיון.

15 דקות בלבד שהיתי על ההר, לא רק הפרשי הגובה שבאו בבת אחת, היוו סכנה, גם הפרשי הטמפרטורה, כאשר בבת אחת נחתנו אל טמפרטורה של מינוס 23  מעלות.

אל הפיסגה אמנם לא הגענו, אבל זכינו לברך את הברכה שנתקנה לרואה את ההרים הגבוהים " עושה מעשה בראשית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום