חמאס שחרר הקלטה; המשפחה טוענת שלא מדובר בבנה הנעדר

ערוץ אל ג'זירה פרסם אתמול הקלטה בעברית, לכאורה של אחד הנעדרים הישראלים בעזה, אך משפחתו של אברה מנגיסטו טוענת כי זו אינו קולו של בנם. חמאס הציג זאת כ"הקלטה של אחד החיילים". לא ברורה אותנטיות ההקלטה ולא צוינה זהותו של המוקלט

יענקי פרבר | חרבות ברזל 7.6.2021 | 07:53

צילום: באדיבות המשפחה

ההקלטה הקולית שפורסמה אתמול (ראשון) ברשת אל ג'זירה הקטארית, במסגרת סיכום הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס בסוגיית הגופות והנעדרים, היתה בעברית, ולכאורה של אחד הנעדרים הישראלים בעזה שהוא הוצג כחייל השבוי בידי חמאס.

לא ברורה אותנטיות ההקלטה ובערוץ לא נאמר מה זהותו של המוקלט שנשמע אומר בעברית: "אני חייל ישראלי (ביפ) נתון בשבי של גדודי עז א-דין אל-קסאם. אני (תוהה) ומקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. (ואם כן?) אני תוהה בשנית האם מנהיגי המדינה משווים/חושבים (?) על חייליה השבויים? דואגים להם ואמונים/עמלים על שחרורם. הנני מת כל יום מחדש. (?) מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה פועמת בליבי. נא הצילו". כך דיווח גל ברגר ב'כאן 11'.

 

חמאס כידוע מחזיק בגופות שני חיילים אורון שאול והדר גולדין, וכן בשני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו מרצונם את הגבול לעזה. משפחת מנגיסטו אמרה אמש ל'חדשות 12' כי הקול בהקלטה לא נשמע כמו קולו של בנם אברה מנגיסטו.

ההקלטה הובאה במסגרת כתבת תחקיר בת כשעה שפרסם ערוץ אל-ג'זירה הקטארי ועסקה ברובה במגעים לשחרור גלעד שליט ב-2011. כמו כן, כלל התחקיר ראיון נדיר ראשון עם מרוואן עיסא, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס (סגנו של מוחמד דף) שהיה חלק מצוות המשא ומתן לשחרור שליט בשעתו, ולטענת אחד מבכירי חמאס (מוסא אבו מרזוק) גם ניצל מניסיון התנקשות במהלך מבצע "שומר החומות" בחודש שעבר.

מרוואן עיסא הופיע בראיון כשהוא מוצלל וללא פנים חשופות והתייחס למבצע שומר החומות באומרו כי במהלך המבצע ניסה חמאס להגדיל את "היבול" כלשונו של חיילים שבויים שברשותו (רמז לניסיון חטיפת חייל במהלך המבצע). הוא ועוד שניים מחוטפי גלעד שליט שהתראיינו בתחקיר רעולי פנים חשפו פרטים על החטיפה ההיא ועל המגעים לשחרור שליט.

בין השאר ציין סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס כי מח"ט העיר עזה, באסם עיסא, שחוסל במבצע שומר החומות היה מופקד על הסתרת גלעד שליט בשלבים הראשונים שלאחר החטיפה.

מרוואן עיסא טען עוד כי לאחר החטיפה ניסתה ישראל לחטוף בכירים בזרוע הצבאית של חמאס ובהם אחמד ג'עברי (סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בראשיתו של מבצע 'עמוד ענן' ב-2012) ומח"ט רפיח בחמאס ראיד עטאר (שחוסל ב'צוק איתן' ב-2014), אך לשווא.

במהלך התחקיר הוצג תיעוד חדש של גלעד שליט מהשבי, שבו הוא נראה עושה כושר, משחק כדורסל, מתגלח ואוכל ספגטי. כמו כן, הוצגו פרוטוקולים של ישיבות המשא ומתן לשחרור שליט שנערכו בין חמאס למצרים ולמתווך הגרמני, וכן תיעוד וידיאו של מעמד החתימה על עסקת שליט בין בכירי חמאס לבין בכירי המודיעין המצרי בקהיר באוקטובר 2011. במסגרת התחקיר התראיינו בין השאר באל-ג'זירה המתווך הגרמני אז גרהאד קונראד, ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט וכן רמי איגרא, אז ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום