בית המשפט פסק: החרדי שנפצע יקבל 4 מיליון ש"ח

בבית המשפט המחוזי בי-ם, נפסקו פיצויים עונשיים בסך 4,000,000 ₪ לאברהם אביטל שנפצע בפיגוע הקשה ב'רמי לוי' לפני למעלה מ-5 שנים | באותו הפיגוע נרצח גם החייל ינאי וייסמן שנחלץ להגנתו

אהרן מילר | חדשות בארץ 7.6.2021 | 15:02

ניידת משטרה, ארכיון צילום: פלאש 90

אברהם אביטל שנפצע בפיגוע ברמי לוי בתאריך 18.02.16 הגיש ע"י עורך הדין רביד שרון תביעה כנגד המחבלים לפיצויים עונשיים בגין הנזקים הפיזיים והנפשיים, והסבל הנורא אותו הוא עובר יום יום מאז הפיגוע, כולל רגשות אשם על כך שינאי ויסמן ז"ל נשאר בחיים ואברהם ניצל.

בפסק דין שהתקבל לאחרונה בבית המשפט המחוזי בי-ם, פסק כב' השופט אילן סלע, פיצויים עונשיים בסך 4,000,000 ₪ למר אביטל.

עורך הדין רביד שרון אמר עם פרסום פסק הדין: "עד לאחרונה נפגעי פעולות איבה מיצו זכויות בעיקר מול המדינה, באמצעות הביטוח הלאומי, מבלי לתבוע את מי שבאמת גרם לנזקיהם – המחבלים ומשלחיהם. לאחרונה נפתח צוהר לקבלת פיצויים באמצעות בתי המשפט בישראל מידי המחבלים והרשות הפלסטינית".

עוד הוסיף: "הלוחמה הכלכלית בטרור הנה זרוע חשובה בשמירה על הביטחון של תושבי ישראל, ועתה, באמצעות תביעות כנגד המחבלים, הנפגעים למעשה שותפים בפעולות נגד הטרור, שכן המכה הכלכלית אותה יש להנחית על קני הטרור יכולה להיות מאוד אפקטיבית. באמצעות הגשת התביעות נגד המחבלים ניתן לפגוע באפיק נוסף בתשתית הטרור".

"החשיבות בפסיקת הפיצויים הגבוהים לטובת נפגעי הטרור ומשפחות הנרצחים אינה רק בעובדה שסכום כספי יקל על הנפגעים וישפר את איכות חייהם. פסיקת פיצויים ראויים יש בה גם להחזיר את הכבוד לנפגעים ולמשפחותיהם ולהשיב את תחושת הצדק" סיכם שרון.

כזכור, בפיגוע שאירע ביום 18.02.16, בשעה שאברהם אביטל ביצע קניות במרכול 'רמי לוי' במתחם שער בנימין, נכנסו שלשה מחבלים למרכול, והחלו במסע דקירות.

המחבלים דקרו את אברהם 6 פעמים בצוארו ובגבו מתוך כוונה לרוצחו. לעזרתו של אברהם נחלץ סמל ינאי ויסמן ז"ל, אשר מנע מהמחבלים להמשיך לבצע את זממם ושילם על כך בחייו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום