באיראן חוגגים את סיום כהונת נתניהו

גורמים רשמיים איראנים בירכו על סיום כהונת נתניהו, וחגגו את לכתו: "פח האשפה של ההיסטוריה" | לדברי האיראנים תבוסתו של נתניהו מצטרפת למפלתם של טראמפ ופומפאו 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 8.6.2021 | 10:09

ראש הממשלה בלשכתו צילום: עומר מירון, לע"מ

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזדה, חגג את סיום תפקידו של נתניהו כראש ממשלה, ואמר כי "צריך לציין את פשעיו של ראש ממשלת ישראל היוצא נגד העם הפלסטיני".

חטיבזדה אמר כי "נתניהו התעקש לשפוך את דמם של הילדים הפלסטינים גם בימיו האחרונים, גם בדרכו החוצה התעקש באופן פתולוגי נתניהו למלא את מכסת הדם הפלסטיני התמים שלו. בושה למי שסייעו לפשעי ישראל הגיע הזמן שפושעים עבריינים ישאו באחריות. העולם לעולם לא ישכח את מעשי המשטר הישראלי", אמר הדובר.

גורמים רשמיים איראנים נוספים בירכו על סיום כהונת נתניהו, וחגגו את לכתו, "נתניהו הצטרף למסע המחפיר של שותפיו נגד איראן - בולטון, טראמפ ופומפאו - לפח האשפה של ההיסטוריה. איראן ממשיכה לעמוד חזק, הדבר הזה חזר על עצמו במשך כמה אלפי שנים לכל המבקשים לפגוע באיראנים. הגיע הזמן לשנות מסלול", כתב בטוויטר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף.

בתוך כך שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן אמר ביום שני כי "איראן לא נתנה אינדיקציות לכך שהיא מוכנה לחזור להסכם הגרעין משנת 2015", בדיון בוועדה לענייני חוץ אמר בלינקן כי הצדדים "אפילו לא בשלב של חזרה להסכם משנת 2015".

"אנחנו לא יודעים אם זה אכן יקרה" אמר בלינקן. "עסקנו בשיחות עקיפות בחודשיים האחרונים ולא ברור אם איראן מוכנה לעשות את מה שהיא צריכה לעשות כדי לחזור להתחלה, מה שאנחנו כן יודעים, שלמרבה הצער בינתיים התוכנית הגרעינית של איראן דוהרת קדימה", אמר. "היא צפצפה על המגבלות שהוטלו עליה לפי ההסכם, כולל כמות החומר המועשר שיש בו, חומר שכעת, במקרים מסוימים, מועשר עד 20% ואפילו כמות קטנה עד 60%".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום