בלינקן: "איראן תגיע למרחק של שבועות בודדים מפצצה גרעינית"

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, אמר אתמול כי אם איראן לא תעצור מיידית את ההתקדמות שלה לעבר השגת נשק גרעיני, היא תוכל להתקדם עד למרחק של כמה פסיעות בודדות מהשגתו של אותו נשק

יענקי פרבר | חדשות בעולם 8.6.2021 | 13:18

אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

מזכיר המדינה אמר אתמול לגבי המירוץ של איראן לפצצה גרעינית. "אם לא נעצור את איראן עכשיו, היא תגיע למצב שבו יש לה יכולת בעתיד לפרוץ לפצצה גרעינית במרווח זמן של שבועות בודדים, לאחר שיהיו בידיה מספיק חומרים וידע כדי לייצר פצצה".

בדבריו לא הבהיר בלינקן כיצד יש לדעתו לעצור את איראן, אבל ההנחה היא שהוא התכוון להבהיר עד כמה נחוצים המגעים המאומצים להגיע להסכם עם איראן, שבמסגרתו היא תסכים להתפרק מחלק שהשיגה עד כה, ולעצור לחלוטין את החתירה להישגים נוספים בתחום הגרעיני הצבאי.

למרות האמור, נראה כי בלינקן והנשיא ביידן מובילים קו נוקשה יחסית בשיחות לחתימה על ההסכם, ובשונה מהמסרים שהעבירו בתחילת תקופת הכהונה של ביידן, הם לא מוכנים לחתום על הסכם בכל מחיר, ודורשים שההסכם יכלול נושאים נוספים לבד מנושא הגרעין עצמו, כמו הגבלתה של תכנית הטילים האיראנית ועוד. ספק אם נסיונות אלו אכן יובילו לתוצאה הרצויה מבחינתם של ביידן ובלינקן, ונראה כי איראן מודעת היטב
לחוזקם של הקלפים שהיא מחזיקה בידיה, ואינה מתכוונת להתקפל ולקבל את הדרישות האמריקאיות.

נושא הגרעין האיראני מדיר שינה מקברניטי המדינה, כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ראש הממשלה נתניהו נאם לפני מספר ימים בטקס חילופי ראשי מוסד, שבו יוסי כהן מסיים את תפקידו ודוד ברנע נכנס במקומו, והתייחס לסוגיה האיראנית, וטען שאיראן היא האיום הגדול ביותר, וכי ישראל תמשיך להילחם בה.

"האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני", אמר נתניהו והמשיך, "בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית".

"זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף. אתם עושים את זה, דיברנו אתמול על פעולות שנעשו והפעולות האלה חייבות להימשך", פנה אל ראשי המוסד.

נתניהו הוסיף: "אמרתי את הדברים האלה לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן ואמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

"אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר", אמר ראש הממשלה, כשהוא רומז לממשל ביידן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום