בגיל 80: אשת מהדיר ספרי הראשונים הלכה לעולמה

הלכה לעולמה מרת חיה מרים שפיצר ע"ה שבגיל 4 התייתמה מאביה שנהרג בשואה, עלתה לארץ ולמדה בסמינר הרב וולף וזכתה להקים דור ישרים מבורך עם בעלה הרב שלמה יהודה הכהן שפיצר שליט"א מהדיר ספרי הראשונים וחכמי אשכנז

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 8.6.2021 | 15:19

נרות נשמה צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבני ברק הגיעה בתחילת השבוע הבשורה המרה על פטירתה של האישה החשובה מרת חיה מרים שפיצר ע"ה שעברה את השואה והזדככה בייסורים קשים ומרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחרונה נחלשה, וביום ראשון בבוקר שבועיים לפני מלאות לה גבורות, היא השיבה את נשמתה ליוצרה.

המנוחה ע"ה נולדה לפני כ 80 שנה בהונגריה לאביה הר"ר דניאל סנטו הי"ד. בתור ילדה קטנה חוותה את איימי השואה. עם פטירת אביה הי"ד בהיותה בת 4 בלבד. זכתה להציל את אמה ואחיה כאשר הצוררים העמידו את המשפחה מול כיתת יורים. אך היא בכתה והתחננה שיניחו להם לנפשם. וכך אכן קרה הצורר ריחם עליהם ונתן להם לברוח. משם הוגלתה למחנה "טריזנשטאט" שבצ'כיה.

גם לאחר השואה כאשר חזרו לעיירה סומבטהלי לא הסתיימה סאת צרותיה כאשר נאלצה ללמוד שם בבית ספר שאינו יהודי. והייתה צריכה להתמודד מידי שבת בשבתו עם כל מיני אמתלאות כיצד לא לטלטל את הילקוט בשבת לבית הספר. לאחר שעלו ארצה ברגע האחרון לפני פרוץ המהפכה הקומונסטית בהונגריה. נכנסה ללמוד בסמינר הרב וולף בבני ברק.

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה בחיר ישיבת לומז'ה הרב שלמה יהודה הכהן שפיצר שליט"א. שברבות הימים זכה להוציא לאור במסגרת "מכון ירושלים" את ספרי הראשונים חכמי אשכנז ובינהם המהרי"ל. המהר"ש ועוד. כאשר המנוחה תומכת ומדרבנת אותו כאשר לקחה כל עצמה את עול הפרנסה וחינוך הילדים.

זכתה לבנים וחתן תלמידי חכמים ומרביצי תורה. נכדים ונינים יראי ה'.

מסע הלוויה יצא מביתה ברחוב זכריה בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם נטמנה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום