גנץ בהערכת מצב בדרום: "צה"ל נערך עם בנק מטרות". צפו

בפיקוד הדרום נערכו היום שורת דיונים והערכות מצב לסיכום מבצע 'שומר החומות' ברצועת עזה | שר הביטחון בני גנץ אמר כי במהלך המבצע הושגו הישגים חסרי תקדים, ויחד עם זאת צה"ל נערך להמשך עם בנק מטרות | "לא אתן לשום שיקול פוליטי להיכנס לתוך העניין הזה"

צביקה סגל | חרבות ברזל 8.6.2021 | 18:30

גנץ וכוכבי בדיון צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (שלישי) בפיקוד הדרום, ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וקיים סדרת דיונים ובהם הערכת מצב לאחר מבצע 'שומר החומות'. גנץ אמר כי ישראל הביאה במהלך המבצע הישגים חסרי תקדים וכי היא נערכת להמשך.

בדיונים בפיקוד הדרום השתתפו ראש אמ"ן, ראש אגף מבצעים היוצא, ראש אגף מבצעים הנכנס, ראש החטיבה אסטרטגית, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ראש המל"ל, מפקד פיקוד הדרום, סגן ראש השב"כ נציגי המוסד ובכירים נוספים.

 

צילום: טל עוז, משרד הביטחון

"אני מסיים סדרת דיונים בפיקוד הדרום בעקבות מבצע שומר החומות ועל רקע ההחלטה שלנו לעצב מדיניות חדשה לנוכח האתגרים שלפתחנו", אמר גנץ בסיום הדיונים.

שר הביטחון התייחס למבצע בעזה ואמר כי "בשומר החומות הגענו להישגים חסרי תקדים בעוצמתם, בדיוק ובהגנה על העורף. גם היום, צה"ל בהובלת הרמטכ"ל, נערך עם בנק מטרות ושיטות פעולה חדשות שיעבירו את מרכז הכובד בלחימה לתוך השטח העזתי".

"לצד ההישגים המבצעיים אנחנו רק בראשית הדרך", הוסיף גנץ. מבחינת ההישגים המדיניים הנדרשים - בפנינו אפשרות גם של שימוש בכוח צבאי וגם של מהלך לשינוי מדיני".

לדבריו, "לא נחסוך באף מאמץ כדי להביא יציבות, לחזק את הכוחות המתונים ולרתום את מדינות האזור לחיזוק הרשות הפלסטינית ולהשבת הבנים הביתה. על רקע האתגרים, אני אמשיך להוביל מדיניות אחראית מבחינה ביטחונית. לא אתן לשום שיקול פוליטי להיכנס לתוך העניין הזה ואפעל באחריות המדינית-ביטחונית הנדרשת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום