המאבק נגד הרכבת: ר' צבי מאיר כינס את החסידים לתפילה מיוחדת

במכתב מיוחד שפרסם מוקדם יותר לחסידיו הרחיב המשפיע החסידי על האסונות הרוחניים שטומנת בחובה הרכבת הקלה בירושלים. בעצרת על אסון מירון לפני מספק שבועות התבטא המשפיע באופן חריף וחריג נגד סלילת הרכבת הקלה בירושלים

משה ויסברג | חרדים 8.6.2021 | 20:42

הגרצ"מ זילברברג בתפילה בציון שמעון הצדיק צילום: ישי ירושלמי

המשפיע החסידי הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג ממשיך במאבקו נגד סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים. בימים האחרונים פנה המשפיע אל נאמניו הרבים וקרא להם להשתתף בעצרת תפילה מיוחדת על קבר שמעון הצדיק במזרח ירושלים, שם נשאו תפילה מיוחדת ל"ביטול גזירת הרכבת הקלה".

במכתב מיוחד שפורסם לחסידיו קודם העצרת, ומתפרסם כאן לראשונה, הסביר המשפיע את התנגדותו הנחרצת לרכבת בכך שהדבר יגרום למכשולים רוחניים רבים לבני הנוער והאברכים. במכתוב כתב ר' צבי מאיר כי "אף שאפשר להאריך טובא, מכל מקום עכשיו נראה שרצון אבינו שבשמים שאכתוב בקצרה ממש, ואם יהיה תועלת אולי עוד אכתוב באריכות בעזה"י.

"כבר דיברנו וכתבנו בעזה"י הרבה בענין הבאהן (-הרכבת הקלה) בשכונותינו, דרבני השכונה כבר כתבו בחודש מנחם אב תשע"ח שזה סכנה גדולה לרוחניות של העתיד, והיות שאבינו שבשמים סיבב שהנני עוסק בענייני בחורים ואברכים הרבה שנים, הנני יודע כמה שאי אפשר לתאר ולשער עד היכן הדברים מגיעים גודל הסכנה שיש בזה, והיות שלעת עתה לא נתבטל הסכנה הקשה הזה, רצון אבינו שבשמים שנתפלל חזק מאד שזה יתבטל, ואנחנו יודעים ש'היפלא מה' דבר' ו'הרבה דרכים למקום', ואבינו שבשמים יכול לבטל את כל זה ברגע אחד, וכולנו מתפללים שיהיה מתוך רחמים וחסדים.

 

"והיות שיש בחינה של תביעה שלא התפללנו על זה במשך כל השנים מתשע"ה כמו שהיינו צריכים [מחמת שחשבנו שכיון שרבני השכונה כתבו וחתמו שזה סכנה ממילא לא יתגברו הקליפות להביא הסכנה הזה] רצון אבינו שבשמים שעכשיו נתקן ונרבה בתפילה מעומק הלב על זה, ונרגיש הבחינה של' קול דמי הדורות הבאים צועקים אלינו', [ואף שמקוים ומצפים שמשיח צדקינו יבוא היום, מכל מקום הרבה צדיקין זי"ע גילו לנו שבענייני רוחניות [ ובפרט בענייני כלל ישראל] רצון אבינו שבשמים שנתפלל מעומק הלב על כל העתיד של הכלל והפרט כמו אם ח"ו ח"ו ח"ו משיח צדקנו יתעכב עוד זמן].

"לכן בעזה"י יהיה עצרת תפילה באור לכ"ז סיון הבעל"ט [ההילולא קדישא של בהייליגע הייליגע רבי חניניא בן תרדיון המובא בטושו"ע בסימן תק"פ] ביום א' קרח בערב בהציון הקדוש שלשל ההייליגע שמעון הצדיק זי"ע בשעה עשר בערב על שעה אחד עשרה וחצי.

"להתפלל מעומק הלב לאבינו שבשמים שיתבטל כל הסכנה הזה, ושיהיה מעכשיו חסד ורחמים וריבוי עצום של קדושה וטהרה ושנזכה מתוך חסד ורחמים ותשובה מאהבה לקבל פני משיח צדקנו, [ובעזה"י דברנו וכתבנו הרבה פעמים דכל הקשיים שיש הם לעורר אותנו להתחנן מאד מאד שנזכה כבר לקבל פני משיח צדקנו מהר מאד מאד, והימים הקדושים של סיון דירחא תליתאי שהם הכנה שיהיה 'חג לה' מחר' ושבין המצרים דתשפ"א יהיו ימים טובים גדולים מסוגלים מאד מאד לפעול שמשיח צדקנו כבר יבוא כמו שגילו לנו הרבה צדיקים זי"ע] הכו"ח בבושה גדולה ומתוך ידידות עמוקה מאד, ומתוך תקוה עצומה שנזכה כבר לגאולה השלימה. צבי מאיר בן דבורה לאה.

כזכור, לפני מספר שבועות פרסמנו ב'בחדרי' הקלטה מיוחדת מדבריו החריפים שנשא ר' צבי מאיר זילברברג בפני המוני חסידיו בעצרת שהתקיימה בעקבות אסון מירון. באותה עצרת הפתיע המשפיע את הנוכחים כשפנה לעבר ארון הקודש וזעק בבכי כי הרכבת הקלה היא אסון לרוחני לציבור החרדי בירושלים.

בתחילת השבוע פרסמנו כי גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס קיים תפילה מיוחדת בציון הרשב"י במירון לביטול תכנית הרכבת הקלה בירושלים, זאת אחרי למעלה מ-6 שנים בהם לא ביקר בציון הרשב"י.

הגרצ"מ זילברברג בתפילה בציון שמעון הצדיק צילום: ישי ירושלמי
 
הגרצ"מ זילברברג בתפילה בציון שמעון הצדיק צילום: ישי ירושלמי

הגרצ"מ זילברברג בתפילה בציון שמעון הצדיק צילום: ישי ירושלמי

הגרצ"מ זילברברג בתפילה בציון שמעון הצדיק צילום: ישי ירושלמי
 
הגרצ"מ זילברברג בתפילה בציון שמעון הצדיק צילום: ישי ירושלמי

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום