יו"ר ועדת הביטחון בפרלמנט האמירתי: "בגלל חמאס עזה סובלת"

"עזה לא תחת כיבוש ישראלי, אלא תחת כיבוש של חמאס, ובגללו אוכלוסיית עזה סובלת, ולא בגלל ישראל. אנחנו רוצים שהפלסטינים יהנו ממה שאנו נהנים, מוחותיהם של שני מיליון בעזה נחטפו בידי חמאס שמוכר להם אג'נדה טרוריסטית". כך המאמר חריף שמפרסם יו"ר ועדת הביטחון בפרלמנט האמירתי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 8.6.2021 | 22:05

דר' נעימי צילום: מתוך חשבון הטוויטר שלו

ד"ר עלי א-נעימי, ‎יו"ר ועדת הביטחון בפרלמנט האמירתי, מפרסם מאמר חריף נגד חמאס שבו הוא טוען כי "עזה לא תחת כיבוש ישראלי, אלא תחת כיבוש של חמאס, ובגללו אוכלוסיית עזה סובלת, ולא בגלל ישראל. אנחנו רוצים שהפלסטינים יהנו ממה שאנו נהנים, מוחותיהם של שני מיליון בעזה נחטפו בידי חמאס שמוכר להם אג'נדה טרוריסטית". כך במאמר חריף שפרסם באתר Newsweek.

"עבדתי על הסכמי אברהם. הגיע הזמן לשחרר את הפלסטינים מחמאס". כך יו"ר הוועדה לענייני ביטחון, וקשרי חוץ של המועצה הפדרלית הלאומית של איחוד האמירויות הערביות.

"החתימה על הסכמי אברהם בין איחוד האמירויות הערביות לישראל שעזרתי לתווך הייתה צעד אמיץ" כותב נעימי במאמרו, "אולם לאחר הסכסוך האחרון עם עזה, רבים חשבו שהסכמי אברהם מתו".

"לספקנים האלה אני אומר להסתכל על התמונה הגדולה יותר. הסכמי אברהם אינם עוסקים בעתיד איחוד האמירויות עם ישראל, אלא בעתיד האזור כולו. האמת היא שהסכסוך במזרח התיכון אינו בין הישראלים לפלסטינים אלא בין ישראל לאיראן. שאלו את עצמכם מי מרוויח מהסכסוך הזה? זכויות העם הפלסטיני ותקוותיו נחטפו על ידי חמאס כדי לשרת סדר יום איראני".

"וכנגד הקיצוניות של איראן עלינו להמשיך להילחם" כותב ד"ר נעימי ומציין כי להסכם אין קשר לאיש שיושב בבית הלבן, וכי גם אחרי עידן טראמפ הסכם השלום יימשך.

"מאז ההכרזה על הסכמי אברהם ראינו שנוכל לבנות גשרים של אמון וכבוד. כבר שינינו את מערכת החינוך והכנו את עמנו לדרך לשלום".

לדבריו, "אחת השגיאות הגדולות ביותר בנרטיב הזה, שראיתי שחוזרת על עצמה שוב ושוב בתקשורת, הייתה האופן שבו הם מדברים על עזה כאילו היא כבושה על ידי הישראלים. זה לא, היא נכבשה על ידי חמאס. והעם הפלסטיני בעזה סובל בגלל חמאס, ולא בגלל הישראלים".

עוד הוא כותב, "עדיין אכפת לנו, אנו עדיין תומכים בפלסטינים. אנו מאמינים בפתרון שתי המדינות. אבל אנשים במפרץ כבר לא מאמינים שזה צריך לבוא על חשבון האינטרס הלאומי שלנו, אנחנו דואגים לפלסטינים, אבל לא אכפת לנו על ארגוני הטרור הללו".

בדבריו תקף את התקשורת הערבית. "הציבור לא מבין הוא מי עומד מאחורי כל כך הרבה כלי תקשורת שהם קוראים - מי מממן את הנרטיב המוטעה הזה שרק משמש להגנה על חמאס, ובסופו של דבר, על איראן".

"חמאס וההנהגה הפלסטינית חטפו את דעתם של שני מיליון פלסטינים ומכרו להם אג'נדותיהם פוליטיות וטרוריסטיות. אנו רוצים שהעם הפלסטיני יהנה ממה שאנחנו נהנים, שיהיה לו את מה שיש לנו ויהיה עתיד טוב יותר לדור חדש. אך עלינו לעשות זאת יחד עם כל בעלי העניין באזור, החל מארגונים לא ממשלתיים וכלה בבתי ספר, מנהיגים דתיים וממשלות. איננו יכולים לעשות זאת לבד". כך יו"ר ועדת הביטחון בפרלמנט האמירתי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום