חברת הקונגרס האנטישמית השוותה את ישראל וארה"ב לטאליבן

חברת הקונגרס אילהן עומר האנטישמית מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב השוותה את הפעולות של ארה"ב וישראל ל"זוועות הבלתי מתקבלות על הדעת שבוצעו על ידי ארגוני טרור כמו חמאס והטאליבן"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.6.2021 | 10:14

גבעת הקפיטול צילום: pixabay

חברת הקונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית אילהן עומר השוותה את ארה"ב וישראל ל"טאליבאן ולחמאס" בטענה שכולם ביצעו "זוועות שלא יעלה על הדעת".

עוד היא כתבה כי "עלינו להיות באותה רמה של אחריות וצדק לכל קורבנות הפשעים נגד האנושות", את הדברים הללו כתבה חברת הקונגרס הדמוקרטית ממינסוטה בטוויטר.

"ראינו זוועות בלתי מתקבלות על הדעת שביצעו ארה"ב, חמאס, ישראל, אפגניסטן והטאליבן" כתבה עומר תוך שהיא משווה בין ארה"ב וישראל עם ארגוני טרור.

מלשכתו של עומר לא נמסרה תגובה לבקשת ה'דיילי מייל' הבריטי, "לאיזה זוועות ספציפיות היא מתייחסת בציוץ שארה"ב אחראית להן".

במסגרת דיון בוועדת החוץ בנושא התקציב של משרד החוץ ואסטרטגיית מדיניות החוץ, אילהן עומר לא התייחסה לטענה שלה כי "אמריקה כמו ארגוני טרור". במקום זאת, היא שאלה את מזכיר המדינה אנטוני בלינקן "כיצד ארה"ב מתכננת לעזור לאנשים באזורים בהם מתבצעים פשעי מלחמה על ידי חמאס והטאליבן, כולל מקומות כמו בישראל, בשטחים הפלסטיניים ובאפגניסטן".

עומאר היא אמריקנית ממוצא סומלי שנבחרה לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה. עומאר השוותה בעבר אף בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". עומאר קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום