הערבים נכנסים לממשלה; רוב העם דורש הכרעה מול החמאס

לאחר מבצע 'שומר החומות' וימים ספורים לפני השבעת בנט ולפיד לראשות הממשלה בתמיכת הערבים פורסם סקר חדש ומקיף המגלה: 82% מהציבור דורשים מדיניות תקיפה מול החמאס | מנכ"ל פורום המזרח התיכון גרג רומן: לציבור הישראלי מגיעה הנהגה שיודעת לנצח

אהרן מילר | חרבות ברזל 9.6.2021 | 11:20

מצעד צבאי של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סקר חדש ומקיף שנערך ע"י מכון המחקר "מדגם" עבור "פרויקט הניצחון הישראלי" מלמד לראשונה על עמדות הציבור הישראלי ביחס למבצע "שומר החומות" ועל המדיניות הישראלית הנדרשת כלפי חמאס.

בין ממצאי הסקר עולה כי רק אחד מתוך שלושה מאמינים שישראל "ניצחה" במבצע, ובנוסף רוב הישראלים חושבים שהיה צריך להמשיך להילחם.

אחת השאלות המרכזיות של ה'סקר בדקה' הייתה מי ניצח במבצע האחרון לדעת הציבור? בתשובה לכך השיבו כ- 50% שאף אחד מהצדדים לא ניצח, 35% בלבד מאמינים כי ישראל ניצחה במבצע, 9% השיבו כי חמאס ניצח.

כשנשאלו משתתפי הסקר האם מבצע "שומר החומות" היה מוצלח יותר או פחות ממבצע "צוק איתן" השיבו 51% כי דווקא מבצע "שומר החומות" היה מוצלח יותר, 9% נתנו את הבכורה למבצע "צוק איתן" ו-23% מאמינים כי אף אחד מהמבצעים לא היה מוצלח.

עוד עולה מהסקר כי 90% תומכים או תומכים מאוד בחיסול מפקדי חמאס גם בין המבצעים, 76% תומכים בהפסקת המימון הקטארי לרצועת עזה, 74% תומכים בעצירת אספקת חומרי הבניין והברזל לרצועה.

בנוסף רוב מוחלט של 82% מהמשיבים מאמינים כי אין שום אפשרות לפיוס והפסקת אש ארוכת טווח מול חמאס, ורק תבוסה מוחלטת של ארגון הטרור תוכל להביא את הסכסוך לקיצו.

מנכ"ל פורום המזרח התיכון גרג רומן אמר עם פרסום תוצאות הסקר: "בימים אלו מוקמת ממשלה חדשה בישראל וחובתה להנהיג מדיניות חדשה כלפי הסכסוך עם חמאס. לציבור הישראלי מגיעה הנהגה שיודעת לנצח. הנתונים שעולים מהסקר מראים כי הציבור הישראלי רוצה שההנהגה תפסיק לנהל את הסכסוך ותתחיל לפעול להכרעת חמאס, פירוקו מנשק והשבת השבויים והנעדרים. רק באמצעות הכרעה חד משמעית אשר יכולה להגיע באמצעים כלכליים, צבאיים ומדיניים- תוך עמידה איתנה מול הלחץ הבינלאומי, ניתן לנצח ולסיים את הסכסוך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום