הציל רבים: ד"ר ר' אלי שוסהיים ז"ל הלך לעולמו

הד"ר ר' אלי שוסהיים ז"ל יהודי עתיר זכויות שעם ישראל חייב לו רבות העומד בראש אגודת 'אפרת' הלך לעולמו בגיל 89 לאחר אירוע מוחי שעבר. היה רופאם של גדולי ישראל ואף שימש במשך שנים כרופא הכנסת

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 9.6.2021 | 17:46

הד"ר אלי שוסהיים צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הידיעה המצערת על פטירתו של רופאם של גדולי ישראל הד"ר ר' אלי יוסף שוסהיים ז"ל יו"ר אגודת אפרת והוא בן 80 בפטירתו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בשבת האחרונה לקה באירוע עת התמוטט בשמחה משפחתית, הוא אושפז בבית החולים במצב קשה מאוד שם השיב את נשמתו ליוצרה.  מוחי ואושפז בבית החולים.

הד"ר שוסהיים בן ה-80 עומד בעשרות השנים האחרונות בראש אגודת אפרת המעודד להימנע מהפלות מלאכותיות ומסייעת למשפחות בעזרה כלכלית בטיפול בילדיהם. הוא עזר לאלפי משפחות במסירות של ממש ורבים חבים לו הכרת הטוב. 

עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: ארכין בחדרי חרדים

על פי 'ויקיפדיה', שוסהיים יליד בואנוס איירס שבארגנטינה, הוריו נמלטו מפולין לפני מלחמת העולם השנייה. לאחר שסיים את לימודי הרפואה בשנת תשכ"ג התמחה בכירורגיה כללית.

עם עלייתו לארץ הקודש החל לעבוד בבית החולים 'שערי צדק' ולאחר מכן בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים. הוא הקים את בית החולים הסיעודי 'נוה שמחה' ואף ששימש במשך שנים כרופא כנסת ישראל. 

ד"ר שוסהיים היה רופא של רבים מגדולי ישראל כולל הצדיק רבי אריה לוין. הגאב"ד מהרי"ם דושינסקיא, המקובל רבי יצחק כדורי. הרבי הפני מנחם זצ"ל הרב צבי יהודה הכהן קוק והרב אברהם שפירא ראש ישיבת מרכז הרב זצ"ל.

כמו כן היה רופאו של יבלחט"א האדמו"ר מבעלזא אליו היה מקורב בצורה מיוחדת. בכל יום כיפור היה מגיע להתפלל בחצר חסידות בעלזא בעשרות השנים האחרונות כובד בהגבהת ספר התורה בקריאה של מפטיר יונה במנחה. 

עסע הלוויה הערב בשעה 21:00 בבית העלמין סנהדריה בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום