בעולם תוהים: מה עומד מאחורי המראה השונה של הרודן?

בעולים תוהים מה עומד מאחורי הירידה במשקל של שליט צפון קוריאה שנראה רזה מתמיד בהופעה פומבית לאחרונה. חלק טוענים שהוא חולה, אחרים טוענים שמדובר בדיאטה מחשש לאירוע לב כמו אביו וסבו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.6.2021 | 18:26

קים ג'ונג און צילום: צילומסך

האם הרודן השמן של צפון קוריאה קים ג'ונג און, ירד במשקל? זאת השאלה שנשאלת ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, הרודן נראה רזה יותר מאז הפעם האחרונה בה נראה, לפני כמה חודשים.

קים ג'ונג און, אינו מפרסם את מצבו הבריאותי בפומבי. אבל הוא סבל מעודף משקל כמעט מאז שמינה את עצמו לרודן צפון קוריאה, אביו וסבו כשליטי צפון קוריאה מתו מהתקפי לב, ולטענת מומחים זה קרה מעודף משקל.

שירות הביון הלאומי של דרום קוריאה, דיווחה בנובמבר האחרון, כי קים שוקל קצת יותר מ-130 ק"ג. בעבר דווח, כי קים שקל כ-90 ק"ג כאשר עלה לשלטון לפני כעשור.

גובהו של קים היא כמטר שבעים, ולכן משקל של יותר מ-130 ק"ג, כשהוא באמצע שנות ה-30 לחייו, נחשב להשמנה קשה ועלול להוות סיכון לבעיות בריאות שונות.

בימים האחרונים מנהיג צפון קוריאה, הופיע בפומבי מזה זמן מה, והצופים בקוריאה הצפונית גילו ששליטתם ירד במשקל לאחרונה, ונראה יותר משוחרר. במשך תקופה ממושכת באביב 2020, קים לא הופיע בפומבי, וגל שמועות נרחבות ברחבי העולם טענו כי הוא חולה או אפילו מת. בסופו של דבר קים הופיע שוב בציבור והזים את השמועות.

"זה יכול להיות עניין פשוט של שינוי באורח החיים הבריא או נושא מורכב יותר", אמר מייק ברודקה, קצין מודיעין בפיקוד המבצעים המיוחדים האמריקניים בדרום קוריאה, לאתר NK News. "כרגע, אנחנו לא יודעים, אבל זה מעלה מספיק שאלות שעלינו לשים לב במהלך החודשיים הקרובים כדי לגלות מה בדיוק קורה שם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום