תיעוד מהדרמה: התקרית בג'נין בה נהרגו שני שוטרים פלסטינים

בשעה האחרונה מתפרסמים עוד פרטים מהאירוע הדרמטי שהתרחש הלילה בג'נין בו כוח מסתערים בסיוע צה"ל ירה וחיסל שני שוטרים פלסטינים שפתחו לעברם באש במהלך מעצר מבוקשים שהסלים | בתיעוד מהזירה ניתן לשמוע ערבי צועק לחבריו השוטרים כי מדובר בכוח ישראלי | צפו

יחיאל גלאי | חרבות ברזל 10.6.2021 | 13:19

אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר תחקיר ראשוני של צה"ל נחשפים פרטים נוספים ממה שהתרחש הלילה בג'נין כשבמהלך מעצר של מבוקשים חברי הג'יהאד האסלאמי שביצעו מסתערבי הימ"מ, נפתחה לעברם אש גם מכיוונם של שוטרים פלסטינים שהיו בתחנה סמוכה. הכוח הישראלי השיב באש והרג שני שוטרים פלסטינים.

לפי תחקיר ראשוני, כוחות צה"ל בסיוע הימ"מ נכנסו לפנות בוקר לג'נין כדי לעצור שני מחבלי ג'יהאד אסלאמי החשודים בפיגועי ירי ובניסיונות לייצר עוד פיגועים. במהלך ההתקלות עם המחבלים  - חוסל אחד מהם וחברו נפצע קשה.

 

כאשר החלו הכוחות ביציאתם מהאזור נפתחה לעברם אש. הכוח השיב באש וכתוצאה ממנה נהרגו שני פלסטינים ועוד אחד נפצע. לכוחות צה"ל אין נפגעים. רק בדיעבד התברר כי היורים שייכים למשטרה הפלסטינית וירו במתכוון לעבר הכוח. עוד נמסר מצה"ל כי תחקיר האירוע נמשך.

בתיעודים שמופצים ברשת ממקום האירוע, ניתן לשמוע ברקע חילופי האש הכבדים ערבי שצועק כי מדובר בכוח ישראלי ומבקש מחבריו, ככל הנראה השוטרים הפלסטינים, שיחדלו את האש, אך האש נמשכת כל העת.

משרד הבריאות הפלסטיני פרסם את שמותיהם של שניים מההרוגים - אדהם יאסר תאופיק עליווי, בן 23, ותייסיר מחמוד עותמאן עיסא, בן 33. עוד דווח כי מספר אנשי מנגנוני ביטחון פלסטינים נוספים נעצרו וכי צה"ל עזב את העיר.

בהודעת רשמית של הפלסטינים נכתב כי השניים הם "שהידים שנהרגו כתוצאה מהתנגשות עם כוח מיוחד של ישראל על אדמת ג'נין". עוד נכתב כי "שני הצעירים נהרגו בהתנגשות חמושה עם אנשי היחידה המיוחדת של צבא הכיבוש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום