רויטרס: בזמן 'שומר החומות' בצוללת של צה"ל לא ידעו דבר

כשפרצה הלחימה בעזה בחודש שעבר ורקטות נחתו על ישראל, החיילים שהפעילו את הצוללת 'לויתן' לא ידעו כמעט כלום על המתחולל בחוץ, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, קצין בחיל הים התראיין לסוכנות בעילום שם, וסיפר קצת על מאחורי הקלעים

יענקי פרבר | חרבות ברזל 10.6.2021 | 14:18

חיל הים הישראלי על צוללת צילום: דובר צה"ל

קצין בכיר בחיל היום אמר לתקשורת הזרה כי בזמן מבצע 'שומר החומות' הם היו מבודדים ללא מידע מה קורה בחוץ. "אנחנו היינו במשימה חשאית, ובמידה מסוימת מבודדים בים הביצועים שלנו תלויים בריכוז שלנו", כך אמר קצין בכיר בחיל הים לסוכנות הידיעות 'רויטרס' במהלך אימון בצוללת. "החיילים לא יודעים על המתרחש בחוץ".

לחיל היום יש חמש צוללות שכל אחת מהן עולה כ-500 מיליון דולר. (חצי מיליארד דולר) הצוללת השישית עדיין בבניה אצל יצרן גרמני, חלק מהאנליסטים טוענים כי צוללות אלו מסוגלות לשגר טילים גרעיניים. הדולפינים נועדו בעיקר לסייר בחוף הים התיכון.

הכתב דן וויליאמס ציין כי "הנשק מתחת לסיפונים היה מחוץ לתחום עבור 'רויטרס'. כך גם הדיון בפעולות צבאיות".

הצוללת ביצעה מספר תרגילים תוך שהיא צוללת עמוק יותר, ותקפה אויב מדומה, תצוגת חדר הבקרה הראתה את טילי הטורפדו מוכנים לשיגור. "היה שקט מוחלט, הצוללת עברה מדיזל לחשמל כדי שיהיה שקט יותר".

הכתב תיאר את הנעשה על הצוללת מבחינת הדת. הוא ציין כי הצוללת נקראת לויתן על שם 'הלוויתן המקראי', "האוכל, כמו במקומות אחרים בצה"ל כשר, התפילות קודמות לסעודות שבת, עם קידוש על מיץ ענבים במקום יין, מי ים מטוהרים מאפשרים מקלחות רגילות".

החיילים נמנים עם קומץ יחידות צבא נוספות שחייבים לוותר על כל אזרחות אחרת שהם מחזיקים בה, בשל זהירות מפני מעצמות זרות שיכולות לרגל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום