ראש המועצה לאלקין: "היה נאמן לארץ ישראל"

לקראת השבעת ממשלת השינוי בתחילת שבוע הבא, ישראל גנץ, ראש המועצה אזורית בנימין ומבכירי ראש המועצות ביו"ש, פנה לחבר הכנסת זאב אלקין מ'תקווה חדשה' וביקש שלא יתמוך במהלכים נגד המתנחלים: "אלו לא ערכיך" | בנוסף קרא לא להתנגד לקואליציית בנט-לפיד: "בידך הדבר"

יאיר כלפה | פוליטי 10.6.2021 | 16:55

זאב אלקין צילום: Olivier Fitoussil/Flash90

בעקבות חשיפת ההסכמים הקואליציוניים ובמטרה להפעיל לחץ על אנשי גוש בנט, היום (חמישי) ישראל גנץ, ראש המועצה אזורית בנימין ומבכירי ראשי המועצות ביו"ש, פנה לבכיר 'תקווה חדשה' זאב אלקין וביקש שיתנגד לממשלת השינוי.

"זאב ידידי היקר, אנו מכירים שנים", פנה גנץ במכתב שהתפרסם בפומבי. "אני מכיר אותך כאיש ימין שערכי ההתיישבות חשובים לו. אתה מחויב להתיישבות ולתושבים, כך הצהרת לכל אורך הדרך, כך גם פעלת ואני יודע ומאמין שלא תרצה להפנות לכך עורף".

הוא המשיך: "בניגוד לכל ההבטחות, כולל שלך, ההסכמים הקואליציוניים מתעלמים מהצורך בהסדרת התיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. וכך עשרים אלף תושבים ביו"ש ימשיכו לחיות בתנאים מחפירים וכאזרחים שווי חובות וחסרי זכויות".

"הדבר חמור שבעתיים, כשבאותם הסכמים בדיוק נקבע מתווה ברור הכולל לוח זמנים להסדרה נרחבת מאד של יישובי הבדואים בנגב. זאב, יקירי, ליהודים לא ולבדואים כן? אי אפשר לקבל זאת", הוסיף.

"עוד מסתמן במסגרת גיבוש הקואליציה, כי תכנית האב לתחבורה ביהודה ושומרון תיבלם", כתב וטען, "משמעות גניזת או קיצוץ התכנית היא עצירה בפועל של תכנון וסלילת כבישים שהם תנאי להתפתחות ולחיי היומיום ביישובים".

"זאב, אל תיתן יד למהלכים המסוכנים הללו. אלו לא ערכיך. בשל האמור, אני קורא לך להצביע נגד הקמת הממשלה. היה נאמן לערכיך, היה נאמן לארץ ישראל ולשגרת יומם של מאות אלפי מתיישבים. בידך הדבר", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום