קריאה ברשתות הערביות: בואו לעצור את בן גביר

לאחר הודעתו של יו"ר עצמה יהודית איתמר בן גביר על הצהרה לתקשורת שימסור הערב בשער שכם, ברשתות הערביות פרסמו קריאה לציבור לצאת ולמנוע את הגעתו של בן גביר

יענקי פרבר | חדשות בארץ 10.6.2021 | 16:27

איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בהודעה שפורסמה ברשתות החברתיות הערביות, נקראים כל תושבי מזרח ירושלים להגיע לשער שכם הערב (חמישי) בשעה 17:00, כדי למנוע את הגעתו של בן גביר לצעוד בשער שכם. בן גביר הודיע כי יגיע למקום כדי "למסור הצהרה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיש עתירה לבג"ץ הדורשת לבטל את החלטת המפכ"ל האוסרת עליו להגיע לשער שכם בירושלים, וטען כי "החלטת המפכ"ל ניתנה בחוסר סמכות".

אך הבוקר בג"צ דחה את העתירה פה אחד. בתגובה הודיע יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, כי יגיע בשעה 17:00 לשער שכם וימסור הצהרה על התקפלות מפכ"ל המשטרה והתקדים החמור של שלילת חסינות חברי הכנסת.

קריאה ברשתות הערביות, לעצור את בן גביר

ח"כ בן גביר מסר כי הוא לא מתכוון להתעמת עם המשטרה. לדברי בן גביר: "למרות שמדובר בהחלטה מבישה של מפכ"ל כושל, שפוגע בחסינות של חברי כנסת ולא מאפשר להניף דגל ישראל במרחק של 100 מטרים מהרכבת הקלה, אני לא מתכוון להתעמת עם השוטרים ואפעל בהתאם להנחיות המשטרה".

החלטת בג"צ הגיעה לאחר שמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר וח"כ מאי גולן מהליכוד, כי נאסר עליהם לצעוד בשער שכם בירושלים ולהניף דגל ישראל, זאת מחשש למהומות באזור.

בעקבות החלטת המפכ"ל, הגיש הבוקר בן גביר עתירה לבית המשפט העליון. בעתירתו דרש בן גביר להוציא צו על תנאי המורה למשיבים לנמק מדוע החלטה בעניין הגבלת חסינות חברי כנסת בשל סכנה לביטחון המדינה לא תינתן על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון חלף החלטת המפכ"ל, וזאת על מנת למנוע מצב חוקתי חמור בו המפכ"ל, פקיד בכיר ככל שיהיה, מונע גישה למקום ציבורי מחברי כנסת, ולא מאפשר לחברי הכנסת לפעול לצורך פעילותם ולמלא כראוי את תפקידם. עוד נטען בעתירה, כי החלטת המפכ"ל לקתה בפגמים מנהליים חמורים ובהם היעדר סמכות, חריגה מסמכות ואין מתן זכות טיעון (שימוע).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום