האיש שסטר לנשיא צרפת יישא בעונש מיידי

חובב אומנויות הלחימה מימי הביניים שסטר לנשיא צרפת עמנואל מקרון, אמר היום בבית המשפט כי הוא "ימני שפעל כי הנשיא מייצג את כל מה שרקוב בצרפת". העונש המרבי עשוי היה להגיע לשלוש שנות מאסר, אך הוא יצא בזול עם ארבעה חודשי מאסר בלבד, ו-14 חודשים על תנאי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 10.6.2021 | 20:28

כף יד צילום: pixabay

דמיאן טארל בן ה-28, חובב אומנויות הלחימה מימי הביניים, שסטר לנשיא צרפת עמנואל מקרון ביום שלישי האחרון, הגיע לבית המשפט בעיר וואלנס שבדרום צרפת בכדי לשמוע את גזר דינו בגין המעשה שזכה לסיקור עולמי נרחב על כל היבטיו

האיש סיפר לשופטים כי מספר ימים לפני ביקורו של מקרון, הוא חשב להשליך לעברו ביצה או עוגת טורט עם קרם לעבר הנשיא, כך דיווח ערוץ החדשות BFM TV. "אני חושב שמקרון מייצג את הריקבון של ארצנו", אמר התוקף בבית המשפט, "אם הייתי קורא למקרון לדו קרב, אני בספק אם הוא היה מגיב", אמר.

 

אחרי הסטירה תיאר נשיא צרפת את ההתקפה כאירוע בודד ואמר כי "אלימות ושנאה מהווים איום על הדמוקרטיה". טארל הואשם 'בתקיפה נגד פקיד ציבור', התובעים ביקשו 18 חודשי מאסר, אך שלושה שופטים אמרו כי הוא ירצה רק ארבעה חודשי מאסר, ו-14 חודשים על תנאי. הוא יתחיל לרצות את העונש באופן מיידי.

הנאשם סטר למקרון ביום שלישי לאחר שהנשיא ניגש לברך קהל מעבר למחסומים, לאחר שביקר במכללה להכשרה מקצועית לבישול ואפיה, במהלך קמפיין לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2022.

מקרון הושיט יד אל טארל שעמד מאחורי מחסום ביטחון, ואז זה צעק "למטה עם מקרוניה" וסטר למקרון בצד שמאל של פניו. הוא גם צעק קריאות קרב של צבא צרפת המיוחסות לימי הביניים. "זו סיסמה של פטריוט", הוא אמר לבית המשפט.

טארל המובטל, אמר לחוקרי המשטרה כי הוא היה חלק מתנועת המחאה "האפודים הצהובים" נגד הממשלה שהוציאו מאות אלפים לרחובות לפני שנתיים בשל המצב הכלכלי בצרפת.

כשנשאל מדוע הוא תקף את הנשיא, השיב כי בזמן שהמתין עם חבריו במכונית לפני כן שקל לעשות משהו שכולם יראו, כמו "לזרוק עליו ביצה או טורט מוקרם", אך אמר שלא תכנן לסטור למקרון אך המבט של הנשיא הרגיז אותו. "כשראיתי את המבט הידידותי והשקרני שלו, התמלאתי מיאוס".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', התובע המקומי, אלכס פרין, אמר כי המשטרה מצאה בביתו של אדם שעמד בסמוך לתוקף ותיעד את הסטירה, כלי נשק, ואת הספר האוטוביוגרפי של היטלר ימ"ש, 'מיין קאמפף'. עם זאת הוא לא עומד בפני אישומים הקשורים לסטירה, אלא בגין החזקת נשק בלתי חוקי שנמצא בביתו, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

האירוע גונה מכל קצוות הקשת הפוליטית של צרפת, פחות משנה לפני הבחירות לנשיאות. הנשיא מקרון אמר כי "אין לזלזל במתקפה אלא יש לשמור על פרופורציה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום