מקומם: זהות השופט שככל הנראה יחקור את אסון מירון

ככל הנראה מי שיעמוד בראשות הוועדה הוא אליקים רובינשטיין, השופט בדימוס, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון. המינוי של רובינשטיין לוועדה מוכיחה כי לא מדובר בדאגה לציבור החוגגים, אלא בתקיעת אצבע בעין החרדים

אהרן מילר | חדשות בארץ 16.6.2021 | 23:16

אליקים רובינשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודש וחצי לאחר האסון הנורא בהר מירון בליל ל"ג בעומר תשפ"א, עת ב'שביל רב דוב' עלו בסערה השמימה 45 נפשות קדושים, שהגיעו להשתתף בהילולת רבי שמעון בר יוחאי.

לאחר ימי השבעה החלו גורמים שונים להביע את דעתם כי דרושה וועדת חקירה ממלכתית, חברי הכנסת החרדיים התנגדו לכך ששופט יהיה זה שיחליט על אופי וזהות ההילולא, כשהוא כלל לא מבין את צרכי המקום והמשתתפים.

על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'כאן 11' למרות שעדיין לא הוקמה רשמית הוועדה, ולא הוחלט סופית על זהות האיש שיאייש את ראשות הוועדה, כבר ידוע בכמה היא תתקוצב - בלא פחות מ-5 מיליון ש"ח.

עוד דווח כי ככל הנראה מי שיעמוד בראשות הוועדה הוא אליקים רובינשטיין השופט בדימוס המשנה לנשיאת בית המשפט העליון. המינוי של רובינשטיין לוועדה מוכיחה כי לא מדובר בדאגה לציבור החוגגים, אלא בתקיעת אצבע בעין החרדים.

רובינשטיין בתקופתו היה ידוע בגישתו המנוכרת לדת, וביום פרישתו נשמו החרדים לרווחה. כעת הוא צפוי לשוב לזירה, כשהחרדים בשפל, לחגוג על הדם, ולהוכיח עד כמה צדקו חברי הכנסת החרדים כשהתנגדו לוועדה שמקורה במפלגת יש עתיד.

בנוסף נחשף הערב ב'בחדרי חרדים' מסמך הצעת המחליטים שצפוי לעלות בממשלה ביום ראשון להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון מתמקד רק באיתור אשמים ואין בו שום איזכור לפתרון פיזי ובטיחותי כולל למתחם קבר הרשב"י.

כמו כן, ישנה התייחסות מיוחדת דווקא ל"אירועי פולחן דתיים", דבר העלול להשליך לרעה על כלל אירועי הענק בציבור החרדי.

כזכור, נושא זה העסיק רבות את הוועדה המסדרת של הכנסת, עלה השתלטו חברי יש עתיד, כשעבר המנדט מידיו של נתניהו לידיו של לפיד, במהלך הדיון הסוער תהה יעקב טסלר האם מישהו היה בא לשמוע את דעתו אם חלילה וחס היה מתרחש אסון באיצטדיון כדורגל.

כעת משהשלטון כולו עבר לידיהם, הולכת הוועדה וקרבה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום