ההצתות ביפו; הוגשו כתבי אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים

פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה ערבים שהשליכו בקבוקי תבערה בעיר יפו "הנאשמים מתוך מניע לאומני וכדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו, סיכמו ביניהם להביא למותם של יהודים באשר הם יהודים" האשימה הפרקליטות

אהרן מילר | חדשות בארץ 17.6.2021 | 14:32

השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

במהלך השעות והימים שקדמו למבצע 'שומר החומות' היתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל תחת מתקפה של אלפי רקטות. בה בעת, התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני-גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן של אזרחים יהודים וערבים.

בעיצומה של המערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון החמא"ס, ברצועת עזה. הלכה המתיחות הביטחונית והתעצמה, ורחובות הערים המעורבות בכל רחבי המדינה הפכו לזירת מלחמה. אחת מהן הייתה העיר יפו, שם הושלך בקבוק תבערה על בית ערבים תושבי המקום. בתחילה הואשמו היהודים בפשע השנאה, אך לאחר חקירה התברר כי מדובר בערבים שסברו כי מדובר ביהודים.

הבוקר (חמישי) הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד אחמד דאוד (21), ריזק ג'רבוע (35) וראאד ג'רבוע (38), בגין ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, סיוע למעשה טרור של ניסיון לרצח, ריבוי עבירות של מעשה טרור של הצתה, סיוע למישה טרור של הצתה, שיבוש הליכי משפט, הפרת הוראה חוקית וריבוי עבירות החזקת נשק – כל אחד על פי חלקו, זאת לאחר שזרקו בקבוקי תבערה לעבר בתים וחצרות בתים בעיר יפו.

על פי כתבי האישום הנאשמים מתוך מניע לאומני וכדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו, סיכמו ביניהם להביא למותם של יהודים באשר הם יהודים, בדרך של הצתת בתי מגורים של יהודים על יושביהם. בערב אותו היום נפגשו הנאשמים בביתו של ריזק ג'רבוע. בנוכחותו של דאוד הכינו ריזק וראאד ג'רבוע אמצעים להצתת בתי מגורים, ובכללם בקבוקי תבערה. מאוחר יותר, לאחר שריזק ג'רבוע ודאוד הסתירו את זהותם, השליכו השניים בקבוקי תבערה לעברן של שתי דירות מגורים סמוכות, במטרה להצית את הדירות ולשרוף את יושביהן באש עד מוות

השניים השליכו בקבוק תבערה לעבר חלון של דירה בקומה הראשונה בבניין ברחוב קדם, בה שהו באותה עת שתי נשים. כמו כן, השליכו בקבוק תבערה אל עבר מרפסת פתוחה שהייתה ריקה מאדם - כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה, התלקחה אש במקום וקירות חיצוניים בדירות אלה נשרפו וניזוקו. משם, פנו השניים לעבר רחוב אבן סינא ביפו, והמשיכו במעשי ההצתה בכוונה לרצוח יהודים. השניים, השליכו בקבוק תבערה לעבר מבואת כניסה לבית, בו שהו באותה עת שני בני אדם. כתוצאה מהשלכת בקבוק התבערה, התלקחה אש במקום ורצפת הכניסה לבית נשרפה וניזוקה. בהמשך, השליכו בקבוק תבערה מבעד חלון לתוך דירת מגורים, בה שהו באותה עת שבעה מבני משפחת ג'נטאזי, כתוצאה מהאמור, אחזה אש במ.א ובאחותו .

עקב כך, נמלטו הנאשמים מהמקום. למ.א נגרמו כוויות חמורות בגופו בדרגה 1-2 ב-18% משטחי גופו, בפנים, בקרקפת, בחזה, בצוואר וביד שמאל והוא סבל מהפרעת דחק פוסט-טראומטית קשה. אחותו הקטינה נכוותה באמה ביד שמאל, בדרגה 1. כן נגרמה פגיעה חמורה ברכוש (בתים ודירות).

בבקשה למעצר עד תום ההליכים שהוגשה כנגד ריזק ג'רבוע ודאוד, ציינו עורכי הדין: "המשיבים השליכו, על פי הראיות לכאורה, בקבוקי תבערה בוערים לעבר ארבעה בתים, בכוונה לגרום למותם של יושבי הבתים, בחצות הליל, שעה שילדים ישנו במיטותיהם, חסרי אונים אל מול האש שהתפרצה לעברם. כתוצאה מכך, אחזה אש בקטין מ.א, וגרמה לכוויות חמורות בכל חלקי גופו".

עוד צויין כי הנאשם: "השליך בקבוק תבערה לעבר בית משפחתו של הקטין, מתוך מחשבה מוטעית כי מתגוררת בבית משפחה יהודית. כל בקבוקי התבערה הושלכו על-ידי המשיבים, לעבר בתים שנחזו בעיניהם כבתי יהודים, וזאת מתוך שנאה ומניע לאומני-גזעני, ובכוונה לקטול חיי אדם."

על פי הודעת הפרקליטות, לאחמד דאוד וריזק ג'רבוע יוחסו ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח וריבוי עבירות מעשה טרור של הצתה; לריזק ג'רבוע יוסחה גם עבירה של הפרת חובה חוקית לאחר שבעת המעשים הפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו.

לראאד ג'רבוע יוחסו ריבוי עבירות סיוע למעשה טרור של ניסיון לרצח, ריבוי עבירות סיוע למעשה טרור של הצתה ושיבוש הליכי משפט בשל העובדה כי לאחר מעצר אחיו ריזק ג'רבוע הוא יצר קשר עם אשת אחיו במטרה לשבש הליכי חקירה. בנוסף, יוחסו לראאד ג'רבוע ריבוי עבירות של החזקת נשק לאחר שב 29.5.21 נתפסו בביתו שני אקדחים חצי אוטומטים ותת מקלע מאולתר שלא על פי דין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום