השפלה לבנט: הפלסטינים החזירו את החיסונים

ממשלתו החדשה של בנט ניסתה למצוא חן בעיני הפלסטינים והודיעה על העברת מעל מיליון חיסונים לרשות הפלסטינית, אולם לאחר שחלקן כבר הועברו ביום שישי, הרשות החליטה להחזירם בטענה שהתוקף קצר ולא תהיה היענות בשל כך

יענקי פרבר | פוליטי 20.6.2021 | 00:08

חיסונים לקורונה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שממשלת בנט ניסתה למצוא חן בעיני הפלסטינים, הללו דחו את הניסיון, בכך שהם החזירו את החיסונים שישראל שלחה להם בטענה כי בקרוב יפוג תקפם.

ביום שישי פרסמה לשכת ראש הממשלה בנט כי ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1.2 מיליון חיסונים. בהודעה נאמר כי משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הביטחון סיכמו עם הפלסטינים על עסקת חילופין לחיסוני קורונה.

התכנון היה שישראל תעביר כמיליון מנות חיסון, שתוקפן יפוג בקרוב, לרשות הפלסטינית, ובתמורה תקבל ישראל את המשלוח הבא שייעדה פייזר לרשות הפלסטינית.

בהודעה של משרדי הממשלה נאמר כי "בהתאם להמלצת הגופים הרלוונטיים, לאחר עבודת מטה, וקבלת כלל האישורים הנדרשים, סוכם כי מדינת ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1-1.4 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל, תוקפן של כלל מנות החיסון שיועברו לרש"פ יפוג בקרוב".

עוד נאמר כי "בתמורה לחיסונים שיועברו לרש"פ, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2021, על חשבון המשלוח שמיועד לרשות הפלסטינית".

אך ביום שישי הודיעו הפלסטינים כי הם לא מעוניינים בחיסונים מכיוון שתקפם עומד לפוג עוד חודש ואין להם מה לעשות איתם. ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, הודיע על החזרת החיסונים שנשלחו מישראל, בטענה שאינם עומדים בתקן וכי ישנם כאלו שתוקפם עלול לפוג בקרוב.

דובר הממשלה הפלסטינית איברהים מלחם הוסיף ואמר: "ראש הממשלה סירב גם לקבל את החיסונים שתוקפם עומד לפוג, והרשות תמתין לקבלת החיסונים ישירות מחברת פייזר ממנה בוצעה הרכישה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום