בד"ה: ראש מוסדות פרשבורג הלך לעולמו

אוד מוצל מאש היה הרב יהודה משה קרפפן זצ"ל מפארי תושבי שכונת גבעת שאול בירושלים שהקים את מוסדות פרשבורג המתנוססים בשכונה ואף קיבל את תואר יקיר העיר | מסכת חייו של הרב קרפפן שהיה נאמן ביתו של בעל ה'דעת סופר'

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 20.6.2021 | 08:06

הרב יהודה משה קרפפן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: במוצאי שבת הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה של הרב יהודה משה קרפפן זצ"ל ראש מוסדות פרשבורג בשכונת גבעת שאול בירושלים מזה שישים שנה והוא בן 93 בפטירתו.

הרב יהודה משה קרפפן זצ"ל נולד בשנת תרפ"ט בעיר פרשבורג לאביו הרב יצחק יוסף קרפפן זצ"ל, עירו של ה"חתם סופר" זיע"א. בהגיעו לגיל 9, עת קדרו השמים על יהדות אירופה, הודיע מורו ורבו רבי עקיבא סופר זיע"א בעל ה'דעת סופר' לסביו הרב שרגא קרפפן, כי קיבל סרטיפיקט (אשרת הגירה) לא"י, והיות וכרגע הוא לא מתכנן לעלות לא"י, החליט שהרב שרגא קרפפן ורעיתו יחד עם הנכד יהודה משה יקבלו את הסרטיפיקט ויעלו לישראל.

אמו רבקה, התנגדה נחרצות שבנה היחיד ייפרד ממנה, אך ה'דעת סופר' עמד על כך שהוא יסע לא"י יחד עם סבא וסבתא שלו, וכך היה. אמו ושלושת אחיותיו הי"ד נספו באושוויץ ואביו הצליח לברוח לצרפת, ובזכות עמידתו העיקשת של מרן ה'דעת סופר' לשלוח לא"י את הנכד, שושלת קרפפן לא נגדעה.

מיד לאחר שעלה לארץ, הוא השתקע והתגורר בירושלים, שם חונך וגדל. עם עלייתו של מרן ה'דעת סופר' לארץ ישראל, הרב קרפפן היה לבן בית אצלו והיה משמש אצלו בקודש עד יומו האחרון. בעת מלחמת השחרור, התנדב לסייע בבניית ביצורים להגנה, תוך סיכון חייו.

עם מורו ורבו בעל ה'דעת סופר' זצ"ל

בירושלים למד בבית הספר חורב ואחר כך בישיבת פרשבורג וכן – לתקופה קצרה – בישיבת חברון. היה תקופה מזכירו של הרב הראשי הגאון רבי יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל.

במשך מספר שנים שנים עמד בראש ארגון "ישראל הצעיר" אשר סייע לעולים ותושבים נזקקים בירושלים, במסגרת התפקיד, יזם קופת גמ"ח ואירועי תרבות. לאחר פטירתו של ה'דעת סופר', הרב קרפפן, יסד ובנה את ישיבת פרשבורג בשכונת גבעת שאול בירושלים, כאשר השכונה היתה שממה.

זהו המוסד הראשון שנבנה בשכונה, ולאחר הקמתו, החלו להיבנות סביבו בנייני המגורים הראשונים. למעלה מ-60 שנה ניהל את הישיבה אותה יסד בנאמנות ובמסירות רבה. על פיתוח מוסדותיה של ישיבת פרשבורג ועל ביסוסה של שכונת גבעת שאול קיבל הרב קרפפן את עיטור "יקיר העיר ירושלים".

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, משפחה ענפה בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים.

מסע הלוויה הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 בבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בביתו ברחוב גבעת שאול 32 בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בשיעור בהיכל ישיבת פרשבורג

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום