כתובות גרפיטי על קירות הת"ת: "תשוחרר פלסטין"

כתובות גרפיטי "תשוחרר פלסטין" התגלו מחוץ לתלמוד תורה 'לוי יצחק' במלבורן אוסטרליה שבה חיים משפחות חרדיות רבות. צוותים הגיעו עוד באותו הבוקר למחוק את הכתובות 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.6.2021 | 12:12

כתובות הגרפיטי צילום: באדיבות המצלם

הורים שהורידו ביום שישי את ילדיהם מחוץ לתלמוד התורה 'לוי יצחק' שברחוב סנט קילדה במלבורן שבאוסטרליה, הבחינו במילים "תשוחרר פלסטין" שנכתב לאורך שביל הגישה לתלמוד תורה באמצעות ספריי לבן. כך על פי הדיווח באתר AJN.

הוועדה למניעת השמצה (ADC) באוסטרליה יצרה קשר עם מועצת עיריית פורט פיליפ ומשטרת מחוז ויקטוריה והללו שלחו צוותי ניקוי שהגיעו להסיר את הגרפיטי.

יו"ר ה-ADC דביר אברמוביץ' אמר לאתר AJN כי "לתקוף מוסד יהודי כדי להביע שנאה נגד ישראל זה אנטישמי, ופעילים אלה רמסו את כללי ההגינות וכעת הם מכוונים את התעמולה שלהם נגד בתי ספר יהודיים, בתעמולה אכזרית שלהם הם קוראים להשמיד את ישראל".

הגרפיטי על השביל המוביל לת"ת.

עוד אמר, "הרצון שלהם להפחיד ולזרוע פחד אינו יודע גבולות, לטמא מקום בו ילדים משחקים ולומדים הוא מעבר למילים ומעבר לבוז הרגיל, וזה יגרום להורים להיות מודאגים מאוד מהבטיחות של ילדיהם, זה לא מה שאוסטרליה מייצגת". הוא הוסיף, "אני מקווה שאותם פחדנים שביצעו את המעשה המחליא הזה יזוהו ויועמדו לדין על פי החוק".

זאת לא הפעם הראשונה שיהודים מותקפים, פעם מילולית ופעם פיזית ופעם עם כתובות גרפיטי או כתובות נאצה. בשנה שעברה גבר יהודי ובנו הותקפו באירוע אנטישמי במלבורן, גבר החל לצעוק עליהם ברחוב, וכינה אותם "יהודים כלבים" במרכז הקהילה היהודית בפרבר קאולפילד.

כבר אז אמר ד"ר דביר אברמוביץ', יו"ר ה-ADC, כי התקיפה אינה אירוע בודד, אלא "חלק מתבנית רחבה ומדאיגה והיא עוד תזכורת בלתי מעורערת כי האנטישמיות באוסטרליה חיה וקיימת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום