חולה הקורונה הראשון בירושלים הלך לעולמו

הרה"ח ר' פנחס אלעזר אמיתי ז"ל בן 74 מרחוב הרב סורוצקין בירושלים ומחשובי חסידי רחמסטריווקא הלך לעולמו. היה ראשון חולי הקורונה בהדסה עין כרם שחזר לחיים אחרי 167 יום ולמגינת לב נפטר לבית עולמו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 24.6.2021 | 17:08

ר' פנחס אמיתי צילום: יוסי אלי-חדשות 13\מתוך הסרטון

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרה"ח ר' פנחס אלעזר אמיתי ז"ל מזקני וחשובי חסידי רחמסטריווקא והוא בן 74 בפטירתו. 

ר' פנחס מוכר היה לכולם בהיותו חולה הקורונה שהיה מאושפז במשך 167 ימים - פרק הזמן ארוך ביותר שבו נלחם ר' פנחס על חייו, בהיותו חולה הקורונה הראשון בארץ שמצבו הידרדר עד למצב קשה, שהיה גם החולה הוותיק ביותר שאושפז בגלל המגפה, כשהוא אושפז הצוות הרפואי עדיין לא ידע הרבה על השפעות הקורונה ומאז שהיה בין חיים למוות החלים בחסדי שמים אחרי 167 יום והיום נפטר ממחלות רקע. 

הוא נולד בי"ג סיון תש"ז לאביו הרה"ח ר' יששכר משה אמיתי זצ"ל והיה חתנו של הרה"ח ר' חיים נחום בק זצ"ל.

כל חייו היה דבוק ומקושר אל מורו ורבו האדמו"ר מהר"י מרחמסטריווקא זצ"ל שנסתלק בשנת תשמ"ב כמו כן  היה חביב מאד אצל האדמו"ר מהר"י מרחמסטריווקא זצ"ל שגם נתן לו לנישואיו ספר תיקוני זוהר במתנה וכתב לו הקדשה בפנים דבר נדיר מאד. 

היה חביבם של גדולי ישראל ובראשם של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, כל ימיו יגע ועמל בתורה בדקדוקי הלכה בבקיאות עצומה, פרק מיוחד בחייו היה העמדת כשרות הסת"ם על תילה ומסר נפשו על כך. 

לאחר שחזר לחיים שיחזר ר' פנחס אמיתי ורופאי המרכז הרפואי עין כרם לכתב חדשות 13 יוסי אלי את המסע הארוך של החלמת החולה הוותיק ביותר בנגיף הקורונה בארץ.

וכך סיפר אז בחודש תשרי האחרון: "התחלתי להרגיש לא טוב. אשתי הזמינה אמבולנס, היה לי חום גבוה, והרדימו אותי". כלתו סיפרה: "עדיין לא היו כמעט מחלקות קורונה בארץ מעט מאד מחלקות. והוא 'זכה' לפתוח את מחלקת טיפול נמרץ הקורונה בעין כרם".

"בתקופה הזו עברנו המון הוא הגיע לאי ספיקה נשימתית הריאות הפסיקו בכלל לעבוד אי ספיקת כליות. הנגיף הזה הוא נגיף שפוגע בהכל", מזהירה כלתו. לשאלת המראיין מה הדבר הראשון שהוא זוכר כשהתעורר לאחר תקופת אשפוז כה ארוכה ומיוסרת אמר ר' פנחס "אני זוכר שאני לא זוכר, היו עליות ומורדות וברוך השם אני חזרתי לחיים".

מסע הלוויה היום בשעה 17:00 משמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

יושבים שבעה ברח' סורוצקין 23 י-ם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום