אבל בפלטבוש: רב הקהילה נפטר באופן פתאומי

הגאון רבי שלמה לנקרי זצ"ל, רב הקהילה המרוקאית בשכונת פלטבוש בברוקלין, נפטר הבוקר באופן פתאומי והוא בן 82 בפטירתו | כל הפרטים על דמותו של הרב שהגיע ממרוקו והקים שם שארית ליהודי צפון אפריקה בניו יורק

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 27.6.2021 | 18:16

הרה"ג רבי שלמה לנקרי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר הלך לעולמו הגאון רבי שלמה לנקרי זצ"ל, רב הקהילה המרוקאית בשכונת פלטבוש בברוקלין. הוא נפטר הבוקר באופן פתאומי בגיל 82. 

הרב לנקרי זצ"ל נולד במרוקו, ולמד בבחרותו בישיבתו של הגאון רבי משה שניידר זצ"ל בלונדון. לאחר נישואיו חזר למרוקו ולימד בתלמוד תורה המקומי במקנס שבמרוקו. 

לפני ארבעים שנה הגיע ממרוקו לניו יורק על פי בקשתו של הגאון רבי אברהם קלמנוביץ זצ"ל, ראש ישיבת מיר בארה"ב, בכדי להקים מוסדות ליוצאי צפון אפריקה.  

יחד עם רעייתו שעמדה לצידו, הקים בפלטבוש קהילה ליוצאי מרוקו בשכונת פלטבוש בברוקלין שם בנה בית כנסת מפואר, וכן היה אחראי על החברא קדישא של הקהילה החלאבית.  

קשר מיוחד היה לו עם הרבנים בארה"ב וכן עם הרבנים בארץ. היה עניו ושפל ברך, שנודע כתלמיד חכם עצום ונחבא אל הכלים. היה קם כל יום להתפלל ותיקין אצלו זה היה חוק ולא יעבור, ותמיד חיזק את עצמו בדברים הצריכים חיזוק והוא לא ייחס לעצמו שום חשיבות. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי על שולחנו בביתו בפלטבוש אירח רבים וטובים שהיו סועדים על שולחנו, והכל בפשטות מיוחדת. 

הוא חינך את בניו לתורה ויראת שמים, הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' בניו רבי אהרן לנקרי ממונסי, ורבי משה לנקרי מתומכי התורה בלייקווד, בנים ובנות וצאצאים ההולכים בדרך התורה תלמידי חכמים. 

מסע הלוויה יתקיים היום (ראשון) בפלטבוש וארונו יגיע לקבורה בישראל. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום