בפגישה עם מקבילו האמריקני, לפיד עקץ את נתניהו

"אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עיתונאים". כך אמר לפיד למקבילו האמריקני בנושא הסכם הגרעין האיראני, תוך שהוא עוקץ את נתניהו על הדרך

ארי קלמן | מדיני 27.6.2021 | 22:07

לפיד בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד המריא הבוקר (ראשון) לרומא לסדרת פגישות עם שרי חוץ, בראשם שר החוץ ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, וניצל את המעמד לשגר עקיצה לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שהתגאה רבות ביחסיו הקרובים עם הממשל בארה"ב.

"אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל", אמר שר החוץ לפיד בפתח המפגש, והוסיף, "בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הבי-פרטיזני של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד".

עוד הוסיף השר לפיד ואמר: "אדוני מזכיר המדינה, אני יודע שאנחנו יכולים לסמוך עליך. יש לנו גם ויכוחים, אבל אלה אינם ויכוחים על המהות, אלא על הדרך להגיע אליה. אנחנו רוצים אותם דברים, אנחנו לעתים חלוקים בשאלה איך להשיג אותם".

בנושא האיראני אמר לפיד למקבילו האמריקני: "לישראל יש השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בוינה, אבל אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עיתונאים", כשהוא מתכוון במילים אלה לעקוץ את נתניהו שתקף במסיבת עיתונאים "מדינית" בשבוע שעבר את מדיניות אי ההפתעה שעליה החליטו בנט ולפיד, לתאם כל תקיפה עם הממשל האמריקני.

עוד העלה לפיד את נושא השלום האיזורי, "אני מצפה לעבוד איתך להרחבת מעגל השלום באזורנו. זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון״, אמר, וציין כי בפגישה ידונו ״במגוון נושאים הנוגעים לישראל, כולל חיזוק יכולתנו להגן על עצמנו, פעולה למזער את הסכסוך ביננו לבין הפלסטינים, תוך הפיכת חיים טובים יותר לישראלים ולפלסטינים כאחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום