אבל בפתח תקווה: הגאון רבי אליעזר עוזר זצ"ל

אבל כבד בעיר פתח תקווה עם הסתלקותו של הגאון רבי אליעזר עוזר זצ"ל, ראש כולל וישיבת לומז'ה שהרביץ תורה שנים רבות והעמיד תלמידים רבים. הלוויתו מחר

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 4.7.2021 | 21:45

הגאון רבי אליעזר עוזר צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי אליעזר עוזר זצ"ל, ראש ישיבת וכולל לומז'ה במרכז פתח תקווה, שהלך לעולמו בגיל 84.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרב עוזר אושפז לפני למעלה מחודש בבית החולים לאחר דלקת במעיים, מאז שוחרר וכעבור שבוע אושפז שוב. כשמצבו הלך והידרדר הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה, הרופאים נלחמו על חייו והערב מערכות גופו קרסו.

המנוח זצ"ל נולד לאביו הגאון רבי משה לייב עוזר זצ"ל, ראש הישיבה בפתח תקווה, חתן מייסד ישיבת לומז'ה בפולין ובארץ הגאון רבי אליעזר שולביץ, תלמידו של הגה"ק רבי ישראל מסלנט זצ"ל.

בבחרותו למד בתחילה בישיבת לומז'ה המיתולוגית בפתח תקווה, יחד עם שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, הגרמ"צ ברגמן ועוד גדולי ישראל. אח"כ עבר ללמוד בישיבת חברון והתחתן בגיל 27.

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו בת משגיח ישיבת היכל התלמוד בתל אביב, הגאון הצדיק רבי אפרים הכט זצ"ל.

הגר"א עוזר זצ"ל הרביץ תורה ויראה במשך עשרות שנים בישיבת לומז'ה, שם שימש כראש כולל והעמיד אברכים רבים בדרך התורה והישר. היה גאון עצום בתורה והוגה בה כל ימיו, תוך שהוא ממשיך מורשת אבותיו הגדולים לשם ולתפארת.

לפני תשע שנים נפצע הגר"א עוזר באורח אנוש בתאונה קשה סמוך לעיר אלנטאון (allentown) בפנסילבניה, ארה"ב. הוא פונה לבית החולים במצב קשה והוטס לארץ. מאז החלים בחסדי שמים ושב לאיתנו להרבצת תורה בכולל לומז'ה בראשותו במרכז העיר פתח תקווה, הערב השיב את נשמתו ליוצרה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, משפחה ענפה.

בסיעת ש"ס בעיר פתח תקווה פרסמו הודעת אבל עם פטירתו שבה כתבו: "סיעת ש"ס בפתח תקווה אבלה ודוויה על הסתלקותו של הגאון הגדול רבי אליעזר עוזר זצוק"ל ראש הישיבה הוותיקה לומז'ה בעיר".

"רבי אליעזר היה לאחד מסמלי העיר פתח תקווה בגאונתו בתורה ובהעמדת תלמידים. אישיותו התורנית השפיעה על העיר ברוחניות, ונגעה בליבו של כל אחד ואחד מתושבי העיר".

"תנחומים למשפחתו הנכבדה ולכל תלמידיו הרבים בעיר ומחוצה לה, תושבי העיר ומוקיריו".

מסע הלוויה מחר (שני) בשעה 10:30 בבוקר, מישיבת לומז'ה ברחוב הרצל בפתח תקווה, לבית החיים סגולה בעיר, שם ייטמן למנוחת עולמים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום