הבקשה הראשונה של הנשיא הרצוג ממנהיגי העולם

נשיא המדינה יצחק הרצוג, פנה עם כניסתו לתפקיד למנהיגי העולם ששיגרו לו את ברכתם בבקשה להצטרף למאבק נגד איום הגרעין האיראני | "המאמצים של איראן מהווים איום על ביטחוננו ויציבותנו באזור", כתב הרצוג

צביקה סגל | מדיני 8.7.2021 | 19:14

הנשיא הרצוג צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל בימים האחרונים, אגרות ברכה ממנהיגים ברחבי העולם לרגל כניסתו לתפקיד נשיא המדינה האחד עשר של מדינת ישראל. בתשובה, ביקש הרצוג מהמנהיגים להצטרף למאבקה של ישראל נגד איראן.

בין המנהיגים ששיגרו את הרכתם לנשיא ניתן למצוא את מלכת אנגליה אליזבת השנייה, מלך ירדן עבדאללה השני, מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח׳ליפה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, יורש העצר של איחוד האמירויות שייח' חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מכתום, ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו.

הנשיא השיב לראשי המדינות בתודה עמוקה והדגיש כי הוא מודאג מהניסיונות לערער על ביטחון המדינה והקריאות להשמדתה מצד איראן. "מאמצים אלה המובלים על ידי איראן, לצד מאמציהם הבלתי פוסקים להשגת יכולות גרעיניות, מהווים איום על ביטחוננו ויציבותנו באזור", השיב הרצוג. "אני יודע שיחד נוכל למנוע את הניסיונות האלו."

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ציין בברכתו את היחסים הקרובים בין ישראל לרוסיה והוסיף: "אני מקווה שעבודתך כנשיא המדינה תתרום להמשך העמקת היחסים הבילטרליים בינינו לטובת אזרחינו."

מלכת אנגליה אליזבת השנייה שלחה גם היא איגרת מיוחדת ובירכה את הנשיא על כניסתו לתפקיד וציינה כי היא מצפה להמשך היחסים המצוינים בין המדינות; נשיא הודו איחל לנשיא הצלחה רבה וציין את תפקידו המרכזי של אביו הנשיא חיים הרצוג בייסוד היחסים הבילטרליים בין המדינות;

יורש העצר של איחוד האמירויות מסר את ברכותיו לרגל כניסתו לתפקיד ואיחל לעם ישראל המשך שגשוג; מלך בחריין, מסר כי הוא מדגיש את רצון המדינה, לעבוד בשותפות וברצף כדי להמשיך באפיקי שיתוף הפעולה המועילים ולחיזוק הביטחון, השקט והיציבות באזור; נשיא ברזיל הוסיף כי בכוונתם להמשיך ולחזק את הקשרים והידידות בין המדינות, בין היתר בתחומי הטכנולוגיה, מדע, מסחר וביטחון.

מלך ירדן הדגיש כי הוא מקווה שתחת הנהגתו של הנשיא הרצוג תגיע יציבות לאזור בהתבסס על שלום בין ישראל לפלסטינים. "ירדן תמשיך לשאוף לשלום צודק ומתמשך שמגשים את שאיפות כל הצדדים בהתבסס על פתרון שתי מדינות," הוסיף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום